Zaterdag 31 maart begon voor ons het wedstrijdseizoen bij de paasendurance in Epe.
Door alle vorst van de afgelopen weken, had ik toch wel wat twijfel of ik Cas wel goed getraind had voor een korte klasse II. Maar met behulp van mijn instructrice en een goed trainingsschema die wij samen hadden gemaakt, had ik er toch ook wel weer vertrouwen in. En ach, mocht het uiteindelijk toch niet lekker gaan: konden we in de vetgate altijd nog stoppen.
Het spannendste van een wedstrijd vind ik altijd nog de voorkeuring. Ook al check ik hem voor vertrek altijd nog even; het is en blijft een spannend moment.
Gelukkig niks aan het handje en met vlag en wimpel door de voorkeuring
Bij de start kwam ik rijmaatje Annalynn tegen. Via het endomondo bokt challenge topic hadden we afgesproken om samen te gaan rijden. Van begin tot eind erg gezellig!

Mijn moeder en mijn vriend waren mee als groom. En mijn moeder zou mijn moeder niet zijn zonder haar camera in de aanslag.
Kortom, geniet mee van onze gezellig gereden wedstrijd in Epe

Voor vertrek nog even een 'team' foto. Samen met vriendin Joyce, die die dag vrijwilliger was!

Serieuze koppies bij de start

Gezellige gesprekken onderweg

Even koelen bij een groompunt

Teamwork!

Blije ruiter

En daar gaan ze weer

Stappend naar de vetgate.

En opgewacht worden door Joyce

Nog een keer weer voordraven.
Dit was vlak voor dat mijn lieve Cas op zijn snufferd ging. Aan het eind van het voordraven bleef bij haken achter een bultje zand, waardoor hij viel. Hierdoor moesten we voor de zekerheid voor vertrek van het volgende rondje nog even terug komen. Gelukkig liep hij gewoon goed en mochten we vertrekken

En vervolgens weer uitgezwaaid worden door Joyce

En als laatste de foto's van de fotograaf die ik besteld heb

Het was een heerlijke wedstrijd. Beter kun je het seizoen haast niet beginnen

Cas deed enorm zijn best en liep heerlijk te sjouwen samen met Belle en Accent.
We zijn uiteindelijk 17e geworden met een mooie gemiddelde snelheid van 12,40 km/h. Wat een record is voor ons!
Onze volgende wedstrijd wordt zondag 27 mei in Ommen.
Voor die tijd blijven we lekker trainen, lessen en vooral heel veel genieten

Bedankt voor het kijken!
Het weer die dag was ook zo lekker en ook zo leuk dat je met Belle en Annalynn hebt gereden! Tot Ommen! Of eerder.