Na jaren dressuur lukte het rijden niet meer zo goed na een werkongval en wou ik weten of western iets voor mij was.
Dit is 'Bieb' mijn springgefokte dressuurmerrie van toen:

Gelukkig kon ik met een vriendin mee les gaan volgen op lespaarden bij ons in de buurt en ik moet toegeven, ik was na de 1e les al verkocht

Na een maand of 8 lessen, kriebelde het weer om een eigen paard te hebben en na wat zoekwerk en de nodige leermomenten (en oplichterij) kwam Luna op ons pad

Dag 1 bij ons:

Ze kwam na een lang verhaal bij ons en zag er niet goed uit ,dus heeft ze eerst een paar weken mogen aansterken voordat ze 5 weken op training ging naar mijn toenmalige lesgever.

Nadat ze de basis wat kende (we gingen natuurlijk wel nog lessen), is ze naar huis gekomen en oefenden we rustig aan verder en gingen mijn man en ik met haar wandelen.

We reden rustig verder, gingen veel wandelen en leerden elkaar kennen.

Verder deden we mee aan een oefenshoot, onze shet mocht ook mee

Ben heel blij met de fotos, zeker als ik ze vergelijk met toen Luna pas hier was.
Ondertussen hebben we een paar andere lesgevers geprobeerd zodat we thuis les konden volgen ipv op verplaatsing en sinds eind vorig jaar hebben we , voor ons, de ideale lesgever gevonden, hij traint zijn eigen paarden cutting maar we hebben zoveel bijgeleerd op een ontspannen manier en rijden vaak op 1 hand of zelfs zonder

Ok, er nog genoeg werk aan de winkel maar we hebben alle tijd, op de fotos rijden we vaak met een kleine hefboom (bit had ik gekocht op aanraden 1e lesgever en ging prima) maar tegenwoordig rij ik bijna altijd met een gewone snaffle omdat ik dat zelf fijner vindt en Luna loopt er ook fijn op.

Op buitenrit en voor fotos doen we het 1e bit wel vaak aan, omdat we dit mooier vinden

Recente rij fotos heb ik (nog) niet maar die komen er wel.
Bedankt voor het kijken/lezen