Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
troi schreef:Ik gebruik als westernruiter eigenlijk dezelfde been/gewichts hulpen als dressuur ruiters (binnenbeen op de singel, buitenbeen achter de singel), met als enige verschil dat ik daarnaast ook een stemhulp geef (kus geluidje).
Edit: ik vraag me af hoe jij zit dat je je been niet naar achter kan leggen. Want je hoort je ook in een wn zadel goed te kunnen bewegen. Heb je een foto?
quarterH schreef:idd niet te ver naar achter. over algemeen leggen wij hem veel minder ver naar achter dan engels ruiters. n als je eenmaal in galop bent been gewoon weer normaal aan je paard, dus niet krampachter naar achter in het paard houden, met die hulp zou hij eigenmlijk dan zijn heup helemaal naar binnen moeten doen tijdens de galop
quarterH schreef:idd niet te ver naar achter. over algemeen leggen wij hem veel minder ver naar achter dan engels ruiters. n als je eenmaal in galop bent been gewoon weer normaal aan je paard, dus niet krampachter naar achter in het paard houden, met die hulp zou hij eigenmlijk dan zijn heup helemaal naar binnen moeten doen tijdens de galop