Op vrijdagavond vol goede moed de paarden (Jamy en haar jaarling zoon) op de trailer geladen zodat we alvast op wedstrijd terrein waren en ik mee kon doen aan de clinic van judge Daren Wright.
Echter was Jamy tijdens het inrijden alleen maar in paniek aan het hinniken naar haar zoon, en lukte het me niet om haar te laten concentreren. Helaas de clinic dus niet mee kunnen doen

Op zaterdagochtend hadden we maar één wedstrijd:
Showmanship
Voor mij was het de eerste keer in deze discipline, en daardoor voor de verandering was ik eens een keer extreem zenuwachtig

1.

2.

3.

4. 2e plaats, 3e plaats en BRONS!

5. De video, hier zie je dus ook mijn stomme fout

Op zondag moesten we drie keer aan start. De problemen begonnen meteen al

Trail
De ochtend begon met een trail proef, welke begon met het hek. Per ongeluk had ik Jamy iets te ver van de paal geparkeerd, waardoor ik hem bijna niet meer dicht kreeg

We hebben twee keer de 1e plaats behaald in de trail! Maar helaas geen officieel NK omdat er te weinig deelnemers waren, en dus ook geen medaille.
6.

7.

8.

9.

10.

11.

Pleasure
Het tweede onderdeel was de Pleasure. Tijdens het inrijden zou de bak van de showarena worden gesleept, maar Jamy schrok van de sleepmachine en toen ging ze er even met mij vandoor. Heel fijn, want ja, drie minuten later moesten we de showring in

12.

13.

Horsemanship
Het laatste onderdeel deze dag was de Horsemanship. Deze proef verliep eigenlijk prima, zonder poespas of stomme fouten van mij. We werden 2e en 3e geplaatst en hebben onze derde bronzen medaille gewonnen!
14.

15.

Na ons laatste onderdeel zijn de paardjes alvast naar huis gegaan, en ben ik zelf nog even gebleven voor de allround uitreiking. Jamy en ik hebben de hoogste score behaald in de walk & trot en zijn daarmee Allround Kampioen Walk & Trot geworden!

Al met al een heel leerzaam, maar ook stressvol weekend

Respect als je de hele tekst hebt gelezen