Uit enthousiasme besloot ik Amateur/Open te starten op zaterdag. Wel alleen in hand, maar toch. Op zondag heb ik in mijn eigen klasse Beginners gestart in de In Hand Trail, de Showmanship, Trail en Pleasure. En voor het eerst op één hand. Volgend seizoen moet ik namelijk promoveren dus dan moet ik verplicht op één hand. Nu mocht ik nog kiezen maar heb ik bewust gekozen om toch op shanks te starten om alvast te wennen. Ook geen enkele verwachting dus, behalve een braaf paard en proberen te ontspannen.
En dat is ruimschoots gelukt.

Wachten voor de showmanship

Eerste in de All Breed Showmanship! Trots!

Geplust op de brug, maar niet geplaatst omdat ik lángs de jog over ging ipv erover....

Gelukkig kregen we nog een herkansing voor de In Hand Trail, namelijk de zondag. Nu toch maar wél de jog over gedaan

Daarna de trail onder zadel, voor het allereerst op één hand

Nee ik lach hier niet van plezier, maar van onbeschrijflijke schaamte: ik had de eerste bocht al gemist, via een omweg toch nog bij de back up terecht gekomen, maar die onderweg zo verbouwd dat ik er niet meer vooruit door kon wegdraven

Hier in de Pleasure (extended jog), toch al best redelijk voor een allereerste keer op één hand.

En tweede! Maar bovenal heel tevreden en trots op mijn knappe paard die toch maar stug volhoudt met een mens op z'n rug dat opeens niet meer kan sturen...

We hebben nog veel te oefenen deze winter, maar volgend seizoen gaan we er weer vol voor, in de hoop op toch een bochtje kunnen rijden