Doelen van vandaag: fijn losrijden voor de ranch riding en er niet vandoor gaan in de trail.
Beiden doelen zijn bereikt.
Verder was het een uitermate interessante en frustrerende dag

De wekker ging om 5.00u

Groom Verity was er ook weer bij en heeft de foto's gemaakt.
Het trailerladen ging met moeite. Hij wilde niet weg bij de kudde en gewoon NIET op de trailer. Dus een paar keer geladen, tot hij niet meer haperde. Maar het voelde niet lekker. We hebben lang een trailerprobleem gehad. Dat is wel opgelost, maar als het dan even niet lekker gaat, ben ik altijd een beetje bang dat het weer mis is. Onderweg gelukkig geen problemen gehad en hij was op het terrein rustiger dan vorige week.
In hand trail ging weer mis. Op exact hetzelfde punt als vorige week wilde hij niet aandraven. Na een paar passen stap ging hij boven op de rem en uitgebreid staan mesten

Daarna was nog te kort om te draven. Dus weer een DQ. Verder wel een fijn pattern gelopen.

Vierkant

Back up. En ja, hij ziet er wat mottig uit. Hij is druk een wintervacht aan het maken en ziet er niet uit momenteel.

Jog over

Doel met de trail was om er niet vandoor te kletteren en dat is gelukt

Wel was hij nog wat onrustig en het pattern erg krap. Daardoor weinig kans om er rust in te brengen of te corrigeren. Dus wat slordig. Hek weer niet kunnen sluiten helaas, veel balken aangetikt en daardoor een erg lage score en geen plaatsing.
Hek

Turn in het vierkant

Brug

De allerknapste

Uitleg van de jury

Het losrijden voor de ranch riding ging echt super fijn. Helaas geen foto's van. Maar wel doel 2 bereikt.
Het pattern zelf ging vrij vlot

Helaas sprong hij in de linker lope aan, ipv rechts en ik kreeg hem niet meer terug. Hij zette alles vast, pakte het bit vast en jammer. Dus een DQ.
Ik was echt een beetje pissig na afloop. Op hem, maar vooral ook op mezelf. Heb hem op dat moment gewoon niet goed aangepakt. Maar ja, helaas.
De bewuste galop

Deze foto zegt alles. Paard jolig, ik geïrriteerd

Overdenkingen tijdens de prijsuitreiking

Dus flink gebaald achteraf. Had ik maar dit, had ik maar dat.... Je kent het wel. Ik had echt zoiets van: ik stop ermee, waarvoor doe ik het nog?
Maar goed, we gaan toch maar door. Over 2 weken gaan we weer. Kilometers maken. Ik ga voor de in hand trail, vooral om de bak al een keer te zien. En daarna alleen de ranch riding. Om daar eens goed te focussen op het inrijden, maar ook het pattern. Dat is echt ons onderdeel en goed om goede kilometers te maken.
Uiteindelijk wel fijn naar huis gegaan, want hij gaf me nog een fijn cadeautje. Het trailerladen ging ineens super. Hij liep er zo op, was echt superbraaf. En thuis heb ik hem zelfs alleen uit kunnen laden. Dat maakte echt alles weer goed

Dus we gaan vol goede moed de 17e weer.
Doelen voor dan: rust met inrijden, in onze bubbel rijden. Met de ranch riding geen uitbraakpogingen, geen vastzetten. Maar van mij. En wanneer het mis gaat ook op tijd en duidelijk ingrijpen en opnieuw inzetten. Meer schoolen.
Moet goed komen