De show van vandaag was een D show. Lekker om weer op te starten. Er hing een fijne sfeer en de uitleg en tips van de jury na afloop van elk onderdeel waren heel fijn. En dubbel fijn, omdat hij precies hetzelfde vertelde als ik wel wist. Dat is toch wel fijn

Het doel van vandaag was: fijn inrijden, onze eigen bubbel creëren en geen escapades richting uitgang. Met inrijden is dit zeker geslaagd! Dus wat dat betreft doel bereikt. De onderdelen zelf waren eeehm.... een uitdaging

Ik had een fantastische groom met camera bij: Verity van Bokt.
En Vera zou Vera niet zijn als ze wat creatieve plaatjes zou schieten.

We zijn begonnen met de In hand trail. Jim was super relaxt! Zo relaxt dat hij niet wilde aandraven na het vierkant

Heel braaf wachten tot we de bak in mochten.

5 seconden stil staan in het vierkant.

Hek

En tips van de jury

Daarna de trail. En ja mijn chaps zakken af. Luxeprobleem van afvallen

Dat begon echt super! Dik geplust op de brug

En de backup. Heel blij hiermee, want zeker in het begin, moest ik hier best wel inkomen. Het kan inmiddels met licht contact en dan loopt hij heel stabiel naar achter. Volgende stap is nog losser.

Toen moesten de jog over, die ging ook nog wel. Bij de slalom achterin trok hij al wat aan en toen moesten we aangalopperen richting uitgang, over de lope over en dan stappen voor het hek. Tsja.... Dat aanspringen was in rengalop, gelukkig de gevraagde rechtergalop, over de lope over en op de noodrem voor het hek, waar hij bijna onderdoor schoot. Het hek open doen ging nog wel okee, maar dicht was een drama. Hij kon niet meer stilstaan. Voor, achter, maar zeker niet opzij. Na 2 pogingen heb ik het touw paar losgelaten, dus flinke strafpunten.

Tot mijn verrassing toch nog als 4e geplaatst. Dankzij de punten op de 1e helft.

De line up ging gelukkig wel weer braaf.

En als laatste onderdeel de Ranch Riding. Onze favoriet. Met inrijden was hij echt super fijn. Echt in onze bubbel en geen last van de andere paarden, waar hij normaal nog wel eens heftig op kan reageren. Dus ja, al heel blij mee. De RAR zelf begon lekker.

Tot we bij de uitgang aan moesten galopperen en rechts de bocht door. De uitgang was links en ik liet hem net even teveel los. Dus meneer knalt zo links de hoek in

Wel een heel constant pattern gelopen, dus dat was wel heel fijn.
Aan het einde moesten we nog 2x een turn van 180 graden doen. Dat was om de voorhand, ipv de achterhand. Ook dat doet hij thuis prima, maar dit was een gevalletje: blij dat hij draait

Jury constateerde hetzelfde, dus ook heel fijn dat mijn gevoel overeen kwam

En uiteindelijk nog als 3e geplaatst