Eindelijk weer eens een Gucci update !

Het is lang stil geweest omtrent die gekke kruising maar die stilte is nu voorbij! Na 16 maanden was het dan eindelijk weer eens tijd om op wedstrijd te gaan, dus afgereisd naar Eersel voor de Western Days.
Maarja wat moeten wij dan allemaal starten.... zowieso de reining beginners op zondag, dat stond al vast. Toen wij vervolgens werden gevraagd bij een team te komen voor teampenning was de keuze zo gemaakt. Op zaterdag werd het dus teampenning... met aansluitend barrelrace !
Elkaar nog nooit ontmoet en als een soort blind date als team een wedstrijd rijden. Voor de resultaten niet het beste idee van de wereld maar wat hebben wij een lol gehad ! Gucci en ik hebben er vrienden bij en er is afgesproken ook als team te gaan trainen en dus vaker mee te doen, leuk !
De CrazyCows !

Achter de koeien aan vliegen

Teamwork!

Na afloop alsnog een lintje gekregen, 3e geworden, van de drie deelnemende teams

Toen was Gucci een beetje overenthousiast geworden van die gevlekte koeien dus het losrijden voor de barrelrace ging niet helemaal zoals gepland. Uiteindelijk zonder gekke sprongen het pattern in draf kunnen oefenen en toen was het al start tijd....
Instellen op de eerste barrel, iets kuit aanleggen... gas erop ! Hele mooie nette lijnen en uiteindelijk super tevreden met 21 seconden als tijd ! Niet geplaatst maar wat was dit gaaf ! Veel publiek en allemaal klappen, joelen, stampen... En Gucci vond het echt schitterend !
Zo kort mogelijk de laatste barrel nemen

GAS !

Officieel was dit het einde van de eerste wedstrijd dag, tot ik bedacht dat de vijver er toch wel uitnodigend uit zag. Gucci was altijd bang voor water, maar eens moest hij het toch eens leren. Gelukkig was daar iemand met een zeepaard tinker die wilde helpen. En ja hoor daar ging die ! Zonder blikken of blozen tot zijn buik in het water. En nog een keer. En nog een keer... Trots !

Zondag was het dan tijd voor de reining beginners. De laatste keer had meneer nog geen bevestigde linkergalop en reden wij een 45 score, oeps. Tijd om die eens te verbeteren, dat was het doel.

En hoe is die verbeterd ! Hij voelde ontzettend fijn(wilde alleen ook wel kijken bij het publiek dus iets meer stuurwerk dan in een lege hal) en deed zo zijn best ! Nu een 58,5 score ! En of hij verbeterd is !
Natuurlijk is er nog meer uit te halen, alles op zijn tijd. Hij is pas 6 dus we hebben alle tijd van de wereld !
Wat ben ik trots op mijn ventje. Na al die tijd flikt hij het toch maar weer even ! Para paard dat hij is, mijn beste vriendje.