Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:Wat een onzin, elk paard kan omgeschoold naar de reining! En gewoon in de laagste klasse beginnen bij bv de SWRN of zo.
ElCamino schreef:Er lopen haflingers op goed niveau in de reining mee.... dus wat maakt de bouw uit?
Elk paard kan leren stoppen en spinnen, het ligt er maar net aan wat je wilt bereiken.
Als je in de AQHA mee wilt doen op topniveau, tja dan moet je en Quarter.
Zelf in de NRHA gereden met mijn Poolse ruin, Amateur klasse had je toen nog en die kon best meekomen. Reed toen ook met Natasha de Heer samen met haar Haflinger Markus. Die deed het zeer goed!
Lillypony123 schreef:Oké kijk ik bedoel dus dit,
Reining is gewoon kwa oefeningen voor de benen wat harder dan pleasure en horsemanship bijvoorbeeld, ik zelf ben gewoon niet zo van de reining dus raad ik het gewoon niet aan. En tuurlijk heb je ook in de andere onderdelen ook ruiters die hard zijn, met hoog niveau bedoel ik dan nqha, ik ben zelf ook een westernruiter en vind persoonlijk dat haflinger en alle anderen rassen behalve paint,appaloosa's en quarters, gewoon minder mooi zijn in de western:) ooit trouwens een haflinger in de hunter gezien? Nee waarschijnlijk, en ik vind dat er ook gewoon niet uitzien. En het paardje van mijn vriendin die is door een bekende trainer mishandeld, zij word gewoon bang als ze reining moet doen want dan denkt ze aan vroeger.
Maflinger_S schreef:Omscholen kan prima of zelfs beiden blijven doen. Het is wel aan te raden om les te nemen, bijvoorbeeld eerst zelf op een paard dat al western getraind is, zodat jij weet wat het is en hoe het voelt. Daarna samen met je paard bij een ervaren westerntrainer aan de bak gaan. "Hoe ver" je/jullie komen is aan jou. Als je reining wilt gaan doen met een "niet-westernras" zal dat waarschijnlijk "minder mooi/soepel" zijn dan met een "westernras".
Pleasure, horsemanship, showmanship, trail kan met alle rassen, om maar eens iets te noemen. Zo is Danielle van Leeuwen met haar paard Amber diverse malen Nederlands kampioen trail bij de WRAN. Supergaaf om te zien hoe Amber met haar grote pannenkoekvoeten in zo'n vierkantje draait. Natuurlijk is daar jaren voor getraind.