Dit was voor Beauty de allereerste crosservaring, ooit wel eens een beukenboompje maar nooit vaste hindernissen. Thuis springen we wekelijks en zo nu en dan een onderlinge springwedstrijd.
Ik heb zelf ook nog nooit een crosshindernis gereden.
Rijtechnische punten:
- ik moet met mijn bovenlijf dichter bij mijn paard blijven.
- Hakken blijven uitdrukken
- VEEL meer ruimte geven in de hals.
- Controle loslaten, we hebben een aantal keer stilgestaan omdat ik haar teveel in hield en dan blijft ze onzeker en stopt ze echt ruim van te voren of ze loopt er langs. Eenmaal toen ik zoiets had van yay gaan trok ze aan en sprong ze alles.
- Op het moment dat ik haar dus wat terug houd, duikt ze de hindernis in (hoofd omlaag) en komt ze onwijs bol omhoog. Ik vertrouw haar dan niet goed genoeg en stukje balans om mee te gaan dus blijf achter in de beweging.
- Mijn zadel ligt niet meer top zie ik terug op de fotos. Het is een nieuw zadel en nu 5 maanden oud, dus voorkant is ingezakt waardoor de achterkant wat meer omhoog komt. Afspraak staat met de zadelmaker dus gelieve hier geen reactie op.
Des al niet te min ben ik enorm trots voor een 1e keer. We hebben genoeg om aan te werken. Vertrouwen is met 100% gegroeid en pony vind het geweldig! Dus we gaan zeker vaker.
Tips mogen gericht op mijn houding. Ik weet gewoon dat dit niet goed is.
Dressuurmatig is pony ook nog flink in ontwikkeling.
Dit zijn wij

Beauty is een connemara van 1,46.

Ik had haar hier veel meer ruimte moeten geven maar ik vond het een eerste keer erg spannend

Greppel

Je ziet al dat ik hier achter blijf in de beweging, hakken omhoog trek omdat ze bol werd.

Zo springt ze normaal, aan techniek geen gebrek. Enkel een hinderende baas

http://i68.tinypic.com/voviuw.jpg
Bedankt voor t kijken.