Dus bij deze wat is een lekker zittende , niet zwetende bp level 3
Er mogen uiteraard ook andere merken worden genoemd als hier onder, dit is wat ik vond
Een korte beschrijving van de diverse merken:
USG Flexi: deze vriendelijk geprijsde bodyprotector is gemaakt van meerdere losse blokjes, hierdoor past deze bodyprotector zich mooi aan aan het lichaam. Goed te verstellen bij de schouders en in de zij, verkrijgbaar in zwart, blauw en bruin.
Airowear: dit merk heeft speciale modellen voor kinderen, teeners, vrouwen en mannen. Er wordt gebruik gemaakt van een zeer zachte foam waardoor dit 1 van de soepelste bodyprotectors op de markt is. Door de uitgebreide maatvoering en de speciale modellen is deze bodyprotector met name ook zeer geschikt voor wat vollere vrouwen.
Rodney Powell: deze bodyprotector is niet meer weg te denken uit de eventing. De ruggengraat wordt door de X2ESP technologie ruim meer beschermd tegen de gevolgen van een impact dan nodig is voor de BETA level 3 goedkeuring, hierdoor is deze bodyprotector uitermate geschikt voor de serieuze eventer. Worden o.a. gedragen door het Nederlandse team.
How's Racesafe: dit is de originele "blokjesbodyprotector", door veel merken nagemaakt maar niet te vergelijk met het originele, in Engeland vervaardigde product. Door gebruik van topkwaliteit memoryfoam is dit 1 van de comfortabelste bodyprotectors op de markt.
Dan nog een vraagje, ik heb een pb level 2 mag je hier wel gewoon mee in een crosslesje rijden of zijn ze dan ook al heel streng in level 3
echter is deze wat te klein dus moet wel een nieuwe.Ik wil geen air bp, omdat die een godsvermogen kosten en als je eraf valt de paarden van het geluid kunnen schrikken en daar op bijv uit willen slaan.
licht gewicht, niet warm en je voelt niet eens dat je hem aan hebt!