, heb ik een paar wedstrijden gereden (20 - 30 km) maar ben vooral groom geweest (hogere klassen) dus ik ken op zich het reilen & zeilen wel van de wedstrijden.Nu ben ik er wegens verhuis met pony etc. al jaren uit, al rijden we nog steeds graag buiten en kriebelt het soms wel. Toeval wil dat ik er door iemand op gewezen werd dat in oktober een wedstrijd in mijn buurt is. Ik ben dit eens gaan bekijken en het is echt vlakbij, zo vlakbij dat ik niet eens vervoer nodig heb want we rijden zeer regelmatig langs de startlocatie. Een echte thuiswedstrijd dus

De kriebel is er weer... maar tegelijk ook de vraag of het nog haalbaar is.
Pony is niet meer de jongste (21 nu), heeft wat medische dingetjes (waarvan het meeste in principe achter de rug is en de rest denk ik niet hinderlijk), ik ben ook niet meer zo jong (haha, zo erg is het niet maar lichamelijk ben ik niet 100%) en we rijden nog wel buiten, maar in endurance-termen doen we niks.
De ritten die we nu doen zitten aan een gemiddelde van 5 km/u (eigenlijk vooral stapritten op dit moment) en een afstand van max. 10 km. Is dat nog realistisch om te gaan opbouwen naar het dubbele? Kan ik dat nog verwachten van de pony? Of kan ik de kriebel gewoon maar beter meteen gaan negeren om teleurstelling te voorkomen?
Zoals hij nu is verwacht ik geen problemen met de medische keuringen ed. De afstand zal het ook niet zijn maar de snelheid in combinatie daarmee zouden we echt op moeten gaan trainen want dat is er de laatste jaren niet meer van gekomen. Dus daar zit ik wat mee, maar aangezien hier veel ervaringsdeskundigen zitten dacht ik "gooi het eens in de groep".
Ben benieuwd

(uiteraard moet ik ook nog eens navragen of dat überhaupt kan, gewoon eens 1x meedoen, maar voordat ik dat doe wil ik even kijken of het wel realistisch is, anders kan ik mij die moeite ook besparen
).
Of dat was vroeger toch zo, maar denk niet dat zijn karakter verandert is op dat gebied.