In de weken die volgde, kreeg ik de hartslagmeter van Eduard te leen (http://www.EduardVroomen.nl) om data te verzamelen voor zijn onderzoek naar conditie en conditietraining bij paarden. Ik heb er veel mee gereden zodat ik meer inzicht kreeg in de belasting die ik van Flint vraag.
Flint is een Groningerpaard, ruin van 13 jaar. Hij loopt momenteel M2 +12 dressuur, om de week springles (en af en toe een fnrs wedstrijdje) en rijden we graag buiten. Dit was onze eerste kennismaking met Endurance.
Bovenaanzicht. Man wat een wind.

Na een kilometer of 6

Op deze foto is het duidelijk te zien dat Flint last had van de tegenwind

Tijd voor een versnelling hoger

Na het keerpunt op het strand, hadden we 10 km wind mee, dat was heel fijn!

Eenmaal aangekomen op de locatie, gelijk even de hartslagmeter via mijn app uitgelezen

Na alle controles, Flint lekker op de trailer gezet en het wachten op de uitreiking kon beginnen. Niet dat ik had verwacht dat ik zou winnen (ik had tenslotte een gemiddelde snelheid van 9,27 km/u) maar ik wilde wel graag mijn veterinaire kaart mee naar huis nemen. Een totale verassing dat we naar voren werden geroepen om de eerste prijs op te halen

Elke keer als ik naar de foto's kijk, krijg ik weer een big smile op mijn gezicht! Wat een ervaring was het, erg leuk om op deze manier kennis te maken met deze tak van sport.