nog even over hagenbeck (wel apart dat er ineens een hele fanclub hier kwam opdagen haha).
mijn mening:
nadat ik bijna 15 jaar uit de sport was ben ik hierheen gegaan om het weer een beetje op te snuiven. samen met een collega die het western wel eens wilde uitproberen.
er was toen een leuke groep mensen, waarbij je je welkom voelde en er was een goede sfeer. daar is niks over te zeggen!
Sonja is een goede verkoper
ze kan je heel goed paaien met als uiteindelijke doel je op de lange termijn een paard te verkopen. en zoals je hierboven ziet, lukt dat meestal ook nog
merkt ze dat dat niet gaat lukken, is ze ineens een stuk minder aardig
maar hey, iedereen moet geld verdienen toch.
wat mij erg tegenstond is dat er met regelmaat kreupele paarden in de les liepen, die duidelijk niet goed waren. (dus praat me aub niet over haar 'dierenarts status' hoe dit in elkaar zit zijn de meningen zwaar over verdeeld). daarnaast erg kleine en vieze stallen. qua lessen:
emile is een schat van een man. geduld, rustig, aardig en lief. niks op aan te merken!
voor de rest, van reining hebben ze geen kaas gegeten (welke resultaten heeft sonja dan in de reining gehaald? en santino hetzelfde?).
cutting draaien ze inderdaad leuk in mee. dus indien je cutting gericht wil rijden, prima.
dat zijn mijn eigen ervaringen.
dan hebben we nog de vele mensen die ik ken die er paarden hebben gekocht, in training hebben gehad of er gestaan hebben. laat ik het erop houden dat geen van de mensen die ik ken, nog positief erover praten.
dus conclusie: wil je gewoon voor je plezier een keer in de week/maand een rondje rijden is het prima. probeer dan vooral bij emile te komen.
maar laat je vooral niet inpalmen en een paard 'aansmeren'. voordat je dat doet, zorg dan dat je ook op verschillende andere stallen bent geweest en hebt gekeken naar paarden en je hebt laten informeren. owja, en zorg voor een goede keuring van een dierenarts die jij kiest en niet een dierenarts van hun is! just to be sure....