[SGW] Drukte in het bos ivm aankomende cross... is dat normaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Drukte in het bos ivm aankomende cross... is dat normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 12:36

Sinds bijna 2 jaar woon ik in de buurt van Neede/Gelselaar. In het bos waar ik altijd rijd is het weer te merken, de cross komt er weer aan. Behalve dat ze druk zijn met het opbouwen van hindernissen, is het ook een drukte van belang nu.
Normaal gesproken kom je weinig mensen tegen, maar blijkbaar is het bos nu ineens heel populair? Dat lijkt me toch niet de bedoeling, of wel?
Bijvoorbeeld gisteren tijdens mijn rondje hardlopen, ik kwam een groep ruiters tegen die plots door de sloot naar het grasland van mijn buurman gingen... in het kader van training oid. En nee, dat grasland hoort niet bij het parcours. En ik denk niet dat mijn buurman blij wordt van paarden door zijn sloot en op zijn land.

Dat soort dingen lijkt me toch ongewenst? En hebben dit soort ruiters dan niet een voordeel tov de overige deelnemers, want ik zie ze dus ook regelmatig op plekken die wel bij het parcours horen? Hoe zit dat?

Sim

Re: Drukte in het bos ivm aankomende cross... is dat normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:21

Ze mogen daar gewoon rijden als paarden daar zijn toegestaan. Het is not done om de hindernissen te springen (vooral ook ivm veiligheid) en zeker als je dan ook nog meedoet aan de wedstrijd volgende week. Als men weet wie het zijn mogen die personen ook niet meer aan de wedstrijd meedoen.