2 jaar geleden ging mijn moeder met haar paard naar een andere pension stal. Ik was toen opzoek naar een verzorg/bijrijdpaard maar als je zoekt kun je t nooit vinden toch

Er stond daar ook iemand op stal met een stel paarden die western reed. Waaronder Joe. Een prachtig valk gekleurd paard met een uitstraling waar ik meteen voor viel. Ik ben een erg verlegen type en ik durfde niet zomaar te vragen naar het paard. Wanneer de eigenaresse een keer een les gaf waarbij Joe gebruikt moest worden omdat ze een paard te kort kwam, vertelde ik mijn moeder dat ik hem echt ontzettend mooi vond, maar niet wist waarom. De ouders van de eigenaresse waren er ook en hoorden dit toevallig en we raakten aan de praat. Ze vroeg op een gegeven moment ook of ik er eens op wilde, waarna ze dit doorgaf aan de eigenaresse.
Niet veel later zat ik er op. Ik mocht even een paar rondjes stappen maar kreeg al gelijk begeleiding van de eigenaresse. Ze zag dat ik het echt leuk vond en met Joe klikte het ook meteen. Later vertelde ze mij dat het een lastig paard was en dat niet zomaar iedereen er op kan rijden dus dat ze het erg leuk vond hoe het bij mij ging. Ik mocht er steeds vaker op gaan rijden.
Helaas kreeg ik het even heel erg druk op school dus heb ik het even moeten laten voor wat het was, maar begin deze zomer weer opgepakt, en WAUW ik ben zo trots... Ik wil dit even delen... Vorige week was de eigenaar op stal toen ik aan het rijden was. Joe liep ontzettend ontspannen en lekker en toen ze mij een paar tips gaf ging het zo ontzettend goed dat ze allemaal zo blij en trots waren... Ik kan het nog steeds niet geloven..
Omdat het zo goed ging wilde ik mijn zusje wat foto's laten maken de volgende dag. Natuurlijk gaat het dan juist net weer wat minder omdat je dan in je hoofd hebt hoe het kan en je weet dat er foto's gemaakt worden
... Het komt heel erg in de buurt met de dag ervoor maar het is nog niet helemaal perfect natuurlijk! Ik hoop dat jullie er ook een beetje van kunnen genieten net zoals ik dat doe 

Klopt!! Die dag ervoor gebeurde dit ook (eigenaresse zei het ook) en toen liep hij nog fijner! Maar hij is zo'n spiegel! Ik zat erop van "het moet goed gaan" en als je ook maar iets laat merken dat het anders is dan anders wordt hij een stuk heter, als ik hem los liet werd hij wat loperig dus ik was iets te voorzichtig
Alleen echt druk zit er niet op hoor, dan loopt hij wel anders als je druk zet..