Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ayasha schreef:Kan iemand hier misschien zeggen hoe dat keuren verloopt?![]()
Als er een belg tussen zou zitten zou dat helemaal super zijn.
Ayasha schreef:Zijn dat dan oefeningen oid?
Ik heb nl ooit zo'n test gehad met naaldjes waar stroom doorheen gestuurd werd (was ook om spierspanning te meten) waarop afwijkingen waren. Alleen was dat een ontzettend pijnlijke test dus om dan geen pijn aan te geven is niet alleen onmenselijk maar ook nogal moeilijk.
Princesj schreef:Ik lees even mee, ik twijfel al een aantal jaar om mij te laten keuren. Ik heb Fibromyalgie en daardoor verminderde spierspanning en spierkracht. Aan de ene kant lijkt het mij fijn, maar aan de andere kant, als ik kan presteren in de reguliere sport en daardoor blijf werken aan mijn 'handicap' lijkt mij dat juist heel goed. Door mijn 'handicap' rij ik wel alleen zelf opgeleide paarden.
Ayasha schreef:Ik geloof dat je als para equestrian ook gewoon regulier mag rijden. Alleen dan met eventueel nodige aanpassingen.
Ayasha schreef:Wanneer er verslagen en foto's zijn van botschade en daarbij horende beperkingen, valt dat onder meetbaar?
Moet je eigenlijk medische verslagen mee nemen naar zo'n onderzoek?
Ayasha schreef:Oke dat stelt me wel gerust.
Na dat onderzoek heb ik nl. gezegd dat ze me nooit meer een EMG (geloof dat het zo noemt) aansmeren.![]()
cecil schreef:Iemand toevallig ook ervaring met een
"Doofheid handicap"?
Ik ben volledig doof aan mijn rechter oor, hoor hier dus dan ook echt 0.0%mee.
Nu is het op concours vaak een drama voor mijn lezer en mij.
Er hoeft maar wat wind te staan of meerdere ringen etc. en ik versta mijn lezer gewoon niet.
Ik weet dat dit simpel is op te lossen om de proeven uit je hoofd te rijden, alleen werkt dit helaas voor mij nog niet.
Nu heb ik wel eens gehoord dat je dispensatie kunt aanvragen zodat je met een "oortje" mag starten.
De lezer moest dan naast de jury auto staan met lezen, zodat er niet stiekem aanwijzingen etc. gegeven kunnen worden.