[SGW] Crossles rond Ermelo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Crossles rond Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 17:44

Hoi!

Ik dacht bokkers weten hier vast wel wat van. Ik ben namelijk op zoek naar losse crosslessen rondom [plaats]. Ik heb nog nooit gecrosst dus een keer een crossles met een vriendin. Nu heb ik eens geinformeerd bij Lunteren en knhs crossterrein maar daar wordt ik niet helemaal wijs uit. De baan reserveren kost 10 euro + kosten voor de trainer is ca 20 euro per uur. Kan je dan ook enkel de baan reserveren? Liggen de tarieven altijd rond 30 euro ong?

Of heeft iemand ergens anders in de buurt losse crossles gehad?

En dan nog een vraag, geen idee of dit in 1 topic mag maar om nou nog een topic aan te maken hiervoor. Pony is nog niet zo lang hier en hoefijzers waren er af maar nu kan hij niet zonder ijzers dus die zitten er weer onder. Moeten er dan met crossen kalkoenen onder en moet je die dan halen en hoe werkt dat? Ga mij er nog in verdiepen en hoefsmid even informeren maar dacht iets uitleg kan vast geen kwaad :)

Alvast bedankt!

Silly1972

Re: Crossles rond Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:59

Dat zijn inderdaad reguliere prijzen.
Je kan ook enkel de baan reserveren, maar ik kan je aanraden om toch les te nemen.
in Renswoude (de schalm) is ook een crossbaan met lessen, verder af en toe bij Lozeman in putten zijn oefencrossen.

Ik kan het niet aanraden om met ijzers zonder stiften te crossen, dan liever helemaal zonder ijzers.

Ik zelf les in Lelystad of biddinghuizen

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 19:24

Oke dankjewel! :) En waar kan je stiften krijgen en kan je er die zelf gewoon indraaien?

Niet dat ik dat zomaar zal doen hoor :)

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:31

Gewoon aan je smid ijzers met vijsgaten vragen en dan kan je in de ruitersportwinkel vijzen kopen. Die kan je er dan gewoon zelf indraaien en achteraf weer uithalen :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:40

In NL noemen we dat stiften of kalkoenen ;)
kan je inderdaad bij elke ruitersport kopen en kan je er zelf indraaien.
vaak kost het een tientje extra om de gaten inde ijzers te boren.
Zijn gewoon gaten met schroefdraad waar je de stiften in schroeft.
Wel even van te voren de gaten goed schoonmaken.

Pas in doen vlak voor het crossen, niet in de trailer, dan beschadig je de bodem en het is niet goed voor je paard om te lang met stiften in te lopen op een harde bodem