[SGW] Vragen over B-zonder dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Vragen over B-zonder dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 22:24

Hi allemaal!

Wellicht een stomme vraag (van een debuterende SGW'er), maar wordt de B-zonder dressuur gemixt met de B-met dressuur, of is het een aparte groep (met aparte winnaar)? Ik neem aan het eerste?

Wat betreft de tijdsbesteding op wedstrijd lijkt het me handig om B-zonder dressuur te starten, maar aangezien mijn paard vaak vrij hoog (200+) scoort op dressuur is het misschien toch de moeite waard om ook dressuur mee te pakken.. Welke (standaard)punten worden bij B-zonder dressuur toegekend voor het dressuuronderdeel?

Naar mijn idee komt de keuze vooral neer op het volgende:
Zonder dressuur >> vooral meedoen voor de winstpunt
Met dressuur >> ook meedoen voor het klassement

Klopt dat?

Ik ben benieuwd!

Lielle

Re: Vragen over B-zonder dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:37

het wordt iig niet gemixt. Wb je laatste, iemand die standaard foutloos crosst en springt en netjes kan rondsturen (stijlpunten tellen mee voor het klassement!) maar geen top dressuurproef neer zet kan beter zonder dressuur starten voor het klassement, terwijl als dressuur je grootste troef is, je beter met dressuur kan starten (als het klassement je belangrijkste overweging is).

Je krijgt trouwens standaard 60 procent als je zonder dressuur start, maar dat krijgt dus iedereen en maakt verder niet uit.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 17:41

Dank voor de antwoorden! Aparte competitie dus voor B met en B zonder dressuur.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:37

Ik vind altijd; bij eventing hoort ook dressuur. Vind het altijd ontzettend jammer als er een wedstrijd zonder dressuur georganiseerd wordt. Maar op sommige locaties is het helaas niet anders.

Wordt idd nooit gemend, altijd apart. Dus ook een apart klassement. Volgens mij krijgt ieder 60%