Ik ben Aafke en ik ben 28 jaren jong.
Ik heb een hele zware aangeboren hartafwijking, Ik heb nog maar een half hart ( Linker kamer en Linker boezem) en heb een pacemaker. Ik kan niet fulltime werken en het paardrijden niet zo lang vol houden als een gezond iemand.
Toch probeer ik het beste er uit te halen zo veel mogelijk met paarden te doen.
Gelukkig heeft mijn stiefvader een professionele stal waar ik heen kan wanneer ik wil en kan doen wat ik wil, hier maak ik dan ook leuke vlogs over.
Ik kan daar gewoon tussen door uitrusten op de bank en ik doe wat ik kan. Als ik er twee kan longeren of poetsen doe ik er maar twee en soms lukt het me niet om er 1 te doen en ga ik lekker naar de ruiters kijken.
Ook heb ik een verzorgpaard Pleasure waar ik lekker mee het bos in kan. Pleasure is 19 jaar oud en heeft Atrose, Ik kan haar dus lekker rustig op mijn eigen tempo rijden en ze hoeft niet zo vaak in de week te lopen.
Ik ben erg benieuwd of er hier nog meer mensen zijn met een hartafwijking of andere hartklachten.
Heb je vragen stel ze mij gerust of bekijk mijn vlogs als je wil zien hoe mijn leven in de paarden er uit ziet.
Liefs Aafke
. Ik vind het altijd erg moeilijk om te doseren als het goed gaat.