genja schreef:Koop een IJslander veel comfortabeler voor je rug

Snap natuurlijk dat je paard niet zomaar gaat verkopen. Maar voor mij is dit de manier dat ik nog wel kan rijden. Op een groot paard kon ik de draf en galop echt niet meer uitzitten. En had ik minimaal 2 dagen na pijn. En bij de ijslanders gaat het eigenlijk heel erg goed veel minder klachten. dus dit was hoe moeilijk ook voor mij de oplossing.
Denk dat het vooral belangrijk is dat je rijden en dingen vanaf de grond goed afwisselt. niet meer iedere dag willen rijden. Door het grond werk kan je ook zorgen dat je paard soepeler wordt wat voor jou met rijden weer fijner is.
En zorgen dat je eigen spiercorset goed in orde is dus veel oefeningen doen om buik en rug spieren te trainen. Kan ook thuis als je van de therapeut de juiste oefeningen hebt geleerd.
Haha! Heb zelf ook wel af en toe op een ijslander gereden, zalig kwa rug
Maar nee hoor, mijn paardje blijft lekker hier. En ja, eigen schuld dikke bult, maar ik ben dus al mijn oefeningen kwijt en vergeten… Binnenkort wel eens gaan naar de kine...Arjan1983 schreef:Hoi Hoi.
Ik heb ook Scolisiose in de extreme vorm, mijn rugwervels zijn vast gezet met pennen. Met het rijden als ook het doorzitten vang ik het bewegings ritme op in mijn bekken(kantelen)... Ik klan niet op elk paard rijden. Alleen op paarden met vlakke gangen. Rijd nu in het M1 dressuur.
Ik probeer dit ook wel, maar mijn scoliose zit op het begin van mijn rug. Daarom zijn ook mijn heupen vaak overbelast.
Lous schreef:Ik heb in het verleden twee hernia's gehad en op dit moment is het weer niet goed in mijn rug. HA heeft al een verwijzing naar de Neuroloog verstuurd.
Ik ben een jaar geleden gestopt met rijden na de verkoop van mijn Haflinger. Veiliger voor mijn rug en doordat ik geen houding aan weer te nemen, beter voor het paard.
Aangezien paardrijden mijn rug altijd wel goed los heeft gemaakt en goed was voor mijn houding,wil ik in de toekomst wel weer gaan beginnen.
Maar hoe en wat is het beste voor mijn rug?
Ik volg dit topic dus graag mee.
Mijn moeder heeft ook een hernia gehad. Zij rijdt dan wel geen paard
Maar ze ging regelmatig naar de rugschool, dit blijkt voor mensen met rugproblemen wel erg te helpen. Zelf als full-time student is dit voor mij nogal moeilijk.