Endurance Team Paarse Monsters was ook van de partij ;
Ilva 44km & Aileen 44km
Iris 62km
Voor ons allen de 1e wedstrijd van dit jaar en dus weer enorm spannend maar ook heel veel zin in!!
Sparky & Dushi stonden samen gezellig in de paddock hooi te knabbelen en op te laden

De start begon voor Ilva en Sparky om 8.30 en voor mij en Dushi 9.00 ( dus we hoefden niet tegen elkaar
) In beide groepen startten ongeveer 20 deelnemers per groep. Druk , maar daar heb ik niet zoveel last van gehad. Dushi en ik startten redelijk voorin en in het begin was het discussiëren over het tempo. Als ik het aan haar had overgelaten...

In de vetgate hoorde ik dat Ilva ook lekker ging, ze kon zowat gelijk aanbieden en Sparky ging uit zoals ze dat zeggen ( m.a.w. hij nam lekker zijn rust in de vetgate )

. Dushi daarentegen was zo hyper dat haar hartslag eerst 70 bleef ( moet onder de 60 zijn) en na 7 minuten aanbieden had ze 45
Iris en Zirconia startten de 62 km om 9.30 met een kleiner groepje.

Voor mij was het doel deze wedstrijd uitrijden op ( iets meer) tempo.Het eerste rondje wilde ik ongeveer 15 km/u rijden en het 2e rondje 17. Uiteindelijk is dat 14,4 en 18,7 geworden (dus redelijk het doel behaald). Ik wilde vooral aan mijn zenuwen werken en meer uit handen geven. NK endurance groom kwam ook nog met bruikbare tips en zette mijn grooms aan het werk. Al met al had ik deze wedstrijd veel meer rust in mijn lijf en Dushi was gewoon super! Niet erg leuk onderweg ( trekken, bokken, slaan, noodrem, opzij springen etc.) maar het is haar vergeven
Onze volgende wedstrijd is Ermelo de 90 km

En de finish!!!!! Ilva en ik finishten uiteindelijk allebei 2e in onze groep!!
Top!!!! En Iris werd 1e op de 62!!!!! Wow, wat een mooi begin van het seizoen!

Wat een geslaagde dag, héérlijk nagenieten van de foto's ( en de spierpijn
) Op naar de volgende!
Aileen& Nien (Vamonito F) Leersum 20 km met Dushi Ermelo 90km
Ilva&Sparky 1e klasse 3 in Leersum
Iris Leersum 60km
Op een mooi jaar