[SGW] Voorbespreking eventing Overpelt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Voorbespreking eventing Overpelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 16:45

Zag dat er nog geen topic was, dus maar even aangemaakt :Y) .

Wie is er allemaal bij dit jaar? En wie is er bekend met deze cross?
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Overpelt (mits er plek is voor de Nederlanders) met mijn jonge paard, ben benieuwd naar de cross :) .

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:31

Ik ga crossen in Overpelt. Ik start op 3 april voor 't eerst in de klasse B.

Heb deze cross een aantal jaar geleden (ik gok 2010) al eens gereden met de pony, in reeks 3. Ik herinner me er niet zo heel veel meer van, maar ik denk dat het daar wel in orde was. Heel eerlijke sprongen, parcour volledig door het bos. :)

Ik vrees er wel voor dat er plek gaat zijn voor Nederlanders, afhankelijk van de reeks waarin je start. Is naar mijn weten een heel populaire cross binnen LRV en de laagste reeksen (A tem L) zitten dus meestal ook bomvol. Inschrijvingen zijn sinds gisteren afgesloten, dus normaal denk ik dat je wel weet of je kan starten of niet?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 15:20

Ik weet het niet eigenlijk, inschrijven gaat voor de Nederlanders via de KNHS.
Van de Knhs heb ik een mailtje gehad dat ze me ingeschreven hebben voor de B reeks, maar geen idee of dat dan de zaterdag of de zondag is (B reeks valt op beide dagen). Voor zover ik weet kan de LRV later nog zeggen dat er geen plek is voor de Nederlanders. Maar goed, ik hou de website van de LRV in de gaten en zie vanzelf wel of en op welke dag ik op de startlijst sta :Y) .

Ik had wel gezien dat er zo´n 160 aanmeldingen waren voor de zaterdag en rond de 250 voor de zondag (alle reeksen samen), dus hoop dat er op zaterdag nog plek is voor de Nederlanders :) .

Anielcaa

Re: Voorbespreking eventing Overpelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:31

Had zelf ook eerst ingeschreven via VLP. Maar wou het toch niet riskeren... :\

Is die 160 op zaterdag met de pony's bij? Of enkel de paarden? Anders ga je daar normaal wel chance mee hebben, denk ik. Weet eigenlijk niet goed hoeveel combinaties ze gemiddeld toelaten op een LRV cross...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:42

Ik heb Overpelt een flink aantal jaar geleden (2007?) gereden; ik vond de zwaarte van de hindernissen destijds enorm varieren, en de volgorde van de onderdelen wil nog wel eens anders zijn bij de LRV dan 'wij' gewend zijn (bv cross, springen, dressuur).

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 16:02

Anielcaa schreef:
Had zelf ook eerst ingeschreven via VLP. Maar wou het toch niet riskeren... :\

Is die 160 op zaterdag met de pony's bij? Of enkel de paarden? Anders ga je daar normaal wel chance mee hebben, denk ik. Weet eigenlijk niet goed hoeveel combinaties ze gemiddeld toelaten op een LRV cross...

Goede vraag, had de ponies even vergeten, dan zijn er op zaterdag bijna 300 inschrijvingen.
Dan wordt de kans dat er plek is al een stuk kleiner vrees ik -O- .

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:00

Lielle schreef:
en de volgorde van de onderdelen wil nog wel eens anders zijn bij de LRV dan 'wij' gewend zijn (bv cross, springen, dressuur).

Dat is inderdaad waar! De pony's lopen altijd eerst springen, 10 tot 15min later de cross en dan pas later op de dag dressuur. Heel leuk, want dan sta je daar in de dressuurring met een opgefokte pony van in de cross. 8)7

Aspiranten en Beginnelingen bij de paarden hebben volgens mij dezelfde volgorde. Aspiranten ben ik alleszins zeker van... Denk dat de reeksen vanaf L 's morgens beginnen in de dressuur en pas later springen en dan ook weer 15min later in de cross.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 11:02

De Startlijst voor zaterdag is online, en er staan Nederlanders op :D !

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:47

Inderdaad, de Nederlanders kunnen gewoon starten dit weekend :). Ik ga zelf op zondag in de klasse B met mijn nieuwe paard, voor de eerste keer. Kom er al een paar jaar, Overpelt staat bij ons bekend als zeer makkelijke, instapcross, zeker de lagere klassen (Belgische B & L). Ook de hindernissen zijn al een aantal jaren hetzelfde eigenlijk. Er zit zo'n beetje wel alles in, boomstammetjes, dubbelsprong (met klein gat voor de eerste), relatief smalle hindernis, opsprong/afsprong (2x), triple bar, water gewoon inlopen. Hele eerlijke hoogte (zelfs wat laag) en eerlijke afstanden. Inderdaad een wat andere startvolgorde! Ik start al een aantal jaar op zondag, en dat is al een tijdje hetzelfde: eerst crossen, dan springen en dan pas dressuur. Op de zaterdag begreep ik dat het eerst dressuur, dan crossen en daarna pas springen was.

Ook springparcours heel eerlijk gebouwd, alleen voor ons Nederlanders wat lastig te begrijpen qua startvolgorde :o , gewoon binnen rijden wanneer je klaar bent.

Ik vind het altijd een hele leuke cross en mooi begin van het seizoen :).

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 08:53

Ah fijn om te lezen.
Hoe zit het eigenlijk met de da keuring, is die gewoon voor en na de cross?

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:06

Ik heb in LRV nog nooit een keuring geweten bij de cross...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 10:13

Anielcaa schreef:
Ik heb in LRV nog nooit een keuring geweten bij de cross...

Ah, dat is handig om te weten , sta ik niet voor Jan met de korte achternaam te zoeken :Y) .

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:03

ik start zondag in Overpelt! Ik rij LRV dus mijn startplaats was zeker. Ik ben al een keer gaan trainen in Overpelt ooit, vind het wel een mooi terrein. Ik start er voor de eerste keer B, ben benieuwd.