[SGW] Waar water trainen zuiden van het land?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seventeen

Waar water trainen zuiden van het land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 19:23

Hoi,

Aangezien mijn paard nog een beetje spooky is op het water wil ik eind februari graag trainen met een mooie waterbak. Het paard loopt dit moment M eventing en ik ben van plan om rond Mei 1* te gaan starten maar wil nog wel even het water aanpakken. Nu is de vraag; waar is het water ideaal te trainen? Moeten mooie en het liefst dikkere/ meerdere hindernissen bij het water staan.

Baarle-Nassau ga ik heen met de oefencross, echter vind ik dat geen hele mooie waterbak.
Breda heeft een hele mooie maar die hindernissen staan pas vanaf Maart buiten dus die valt eigenlijk af.
Renswoude ligt iets uit de richting, maar heb ik een mail naar toe gestuurd.
Zundert krijgt een heel deel erbij, met dikkere hindernissen maar dat is pas in Maart klaar.
Dus, wat hebben we nog meer? Moet gewoon een degelijk terrein zijn; richting de 1* hindernissen.
Is Ede mooi qua terrein/waterbak?

In het zuiden van het land, mag ook België zijn.

Bedankt voor het meedenken.

Lielle

Re: Waar water trainen zuiden van het land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:26

Minderhout en Hernen (Rob Janssen)

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 19:29

Hernen ben ik vorig jaar al eens geweest, maar kon toen alleen op het zand. Daar was 1 langwerpige waterbak, en die vind ik niet echt geschikt. Hebben ze nog een waterbak? :)

Minderhout, een goede! Ga eens even kijken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:32

nog een op het gras, en een nieuwe in aanbouw, weet niet of die nu al in gebruik is. De langwerpige bak in combinatie met de wal is zeer zeker 1* niveau. Het lijntje afsprong, tafel, boom, boom, water gedaan?

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 19:33

Lielle schreef:
nog een op het gras, en een nieuwe in aanbouw, weet niet of die nu al in gebruik is. De langwerpige bak in combinatie met de wal is zeer zeker 1* niveau. Het lijntje afsprong, tafel, boom, boom, water gedaan?

Zal hem eens bellen en kijken of we eens langs kunnen rijden.
Nee, waterbak was overvol dus konden er amper doorheen. Paard zat toen ook nog op een ander niveau dan nu vandaar.
Bedankt voor het meedenken!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:51

Minderhout is met jou vraag de beste plek om naar toe te gaan. Daar is bij de manege een waterbak met verschillende insprongen/uitsprongen en dan heb je de grote plas met verschillende insprongen/afsprongen, hindernissen in het water tot en met 2* niveau.

Vanwege de vele opties op de waterbak wil ik daar ook eens instructie gaan geven maar dan wil ik er meerdere op een dag plannen zodat het voor mij rendabel is om erheen te rijden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:51

Minderhout is hele fijne en als je de rit naar Renswoude wilt maken is dat ook een aanrader. Zeker als je de 1* eventueel daar wilt starten. Ede heeft ook mooie waterbakken.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 12:06

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:48

Ja dat is het terrein, ze heeft niet alle waterhindernissen op de video staan evenals het hele stuk op de heuvel niet. Zijn misschien wat verweerde hindernissen maar er is veel variatie aan sprongen. Muurtjes/heggetjes, bezembakken trakhenerachtige sprongen hoogteverschil etc.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:27

Ede heeft wel mooie waterpartijen (en het terrein is echt prachtig zo in het bos), maar de lijntjes en sprongen daar rond het water zijn vrij simpel, als met Ede het terrein bij de Valouwe bedoeld wordt. Als je toch die richting op gaat biedt Renswoude veel meer afwisseling. In plaats van mailen zou ik even bellen, omdat er op dit moment werkzaamheden aan de waterbak zijn. Ook is het land nu nog te nat om op te trainen.

Terrein waar de SGW van Ysselsteyn wordt georganiseerd kan ook getraind worden, ik neem aan dat die bult met afsprong die er bij het Z in zit dan ook gebruikt kan worden om te oefenen. Zijn alleen niet meerdere hindernissen bij het water, alleen de optie afsprong met of zonder bult.

punkd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:53

cross terrein de Boschhoek in Nuenen is ook leuk

A_Einstein4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:56

In Genk is ook mooie mogelijkheid om water te oefenen. Verder kan ik me Ysselsteyn bedenken.. Maar dat is iets minder uitgebreid water.