Ik heb onlangs een Polar hartslagmeter aangeschaft, met horloge en sensoren voor m'n paard, en een losse gps. Het werkt perfect, heb er nu een aantal keer mee gereden, en wil straks gerichter galoptraining gaan doen. Ik kan nu echter alleen tijdens het rijden de hartslag bekijken, maar zou ook zo graag achteraf willen zien wat de hartslag gedaan heeft. Ik heb mooie plaatjes met grafiekjes gezien, maar hoe kom ik daaraan?
Ik heb geprobeerd via bluetooth mijn horloge aan mijn computer (MacBook Pro) te koppelen, maar heel veel verder dan op beide apparaten de bluetooth aanzetten kwam ik niet. Ik heb flink gegoogeld, maar heb tot nu toe de gouden tip niet gevonden.
Ik zou het ook prima vinden om de gegevens te verkrijgen via een app op mijn telefoon. Ik heb de polar beat app, maar krijg die op een of andere manier niet aan de hartslagmeter gekoppeld, mijn telefoon vindt geen hartslagmeter.
Iemand ervaring en tips?
Eef_Bam
Geplaatst: 15-02-16 00:15
Je hebt ook de software van Polar nodig, staat die op je pc? Komt van een klein cd-rommetje. Via de telefoon heb ik geen ervaring mee.
Percy
Geplaatst: 15-02-16 00:17
Hier volgens mij ook de software van Polar. Dan kan je ook je hele route terugzien.
Dank jullie! Ik ga die cd-rom dan toch nog maar weer eens uitpluizen. Had vorige keer alleen handleidingen gevonden die erop stonden. Enig idee wat voor een soort bestand ik moet hebben? Of hoe het heet?
Ik gebruik ook een hartslag meter. Ik lees hem uit via mijn computer, via polar personal trainer. Daar kan je een link downloaden waarmee je je horloge kan uitlezen.
Ik heb geen ervaring met de app, maar als je via polarpersonaltrainer.com een account aanmaakt en daarop instelt welke hartslag meter je hebt kan je de software voor op je computer downloaden. Dan kan je alles uitlezen en interpreteren.
Ik ben ook een beetje aan het oriënteren voor een hartslagmeter, maar ik heb geen idee wat voor een ik er nodig heb. Welke hartslagmeter hebben jullie en waarom?
Ik werk via de app van Polar Flow. Na wat proberen is het me gelukt om de hartslagmeter van m'n paard te koppelen aan het horloge en het horloge kan ik synchroniseren met de app. Via de link die Kriel aangaf, kun je de zones instellen voor je hartslag. Deze zijn niet standaard ingericht op paarden, dus moet je nog even aanpassen. Ik heb de V400 (verjaardagscadeau) en ben er heel blij en tevreden mee.
Ben je er al een beetje uitgekomen? Ik werk altijd net polar flow en een snoer van mijn horloge naar de pc. En als je bij flow registreert dan krijg je automatisch de software op je pc.
Ik vind het geweldig. Maar daarin ben ik dan ook een nerd