Ik ga dit nog met onze trainer overleggen, maar ben ook wel benieuwd naar jullie visie, advies en meedenken.

Dit jaar ga ik voor het eerst shows rijden bij de WRAN. Uiteraard beginnen we in de L4. Het plan was: trail, IHT, horsemanship beginnen en dan in de L3 eens denken aan reining en plates. Als we daar ooit zouden komen

Maar nu zijn er ook reiningpatterns voor de L4 en is dat idee ineens anders.
Mijn haf pakt de reining ontzettend leuk op, wat dat betreft zouden we zeker in de L4 en L3 prima mee kunnen komen.
Maar.... We rijden maar 5/6 shows per jaar en ik vermoed dat niet elke show reining uitschrijft ivm de bodem. Moeten we ons niet gewoon beperken tot andere onderdelen?
Daarnaast rijd ik graag buiten en hier in het polderlandschap ontkom je niet aan asfalt als er geen berm is. Wordt dat niet veel te glad?
Verder heeft hij ontzettend mooie voeten en zou ik hem echt alleen achter op plates willen en voor gewoon blote voeten, kan dat?
Wij hebben zelf overigens ook geen geschikte bodem, maar trailer is er wel en we kunnen naar een geschikte locatie. Behalve stoppen en spinnen kunnen we alles thuis trainen.
Kortom, toch wel aardig wat tegens. Maar voor mij te weinig ervaring om echt een goede keuze te kunnen maken. Wie kan mij helpen met wat ervaring en advies?