Maar ergens gedurende de manege- en bijrijdjaren vergat ik die ambitie. Pas toen mijn knappe prinses zo'n driekwartjaar ohz was ging ineens het licht aan: zij was geen dressuurpaard en ik geen dressuurruiter!
En zo maakten we afgelopen najaar de overstap
Nashwa is mijn Arabische dame van 5,5 jaar oud. Ze is nu een jaar ohz maar technisch stellen we echt niks voor
Van de zomer een pauze gegeven ivm inseminaties en daarna pech met een slecht liggend zadel en blessures die achteraf door een verkeerde box (onrust) veel langer duurden dan nodig was geweest. Maar nu zijn we back on track en over 2 weken staat dan eindelijk onze eerste westernles gepland! Ondanks dat we dus maar weinig hebben kunnen trainen zijn we nu al ontzettend blij met de overstap
Gisteren was het tijd voor de Snertrit, met een hele tros Arabieren het strand op, en het leken me mooie plaatjes voor ons debuut op dit forum
Voor de oplettende kijker: Nas is 5,5 maand drachtig
Opgezadeld wachten tot iedereen zo ver was om het strand op te gaan

Ik had een stuk meer stress dan Nas

Er bleek ook een fietswedstrijd op het strand te zijn, iets verderop zag ik de metalen ''startboog'' waar we onderdoor moesten...spannend!
Lekker het strand op!

Normaal is Nas een enorme waterrat, zelfs met hoge golven loopt ze zo het water in. Gisteren besloot ze ineens dat water eng is
Maar; de aanhouder wint!

Even checken of dat enge spul niet toch bekend terrein was...

Poseren voor de fotograaf

Tussendoor dan ook maar even ons showhalster showen aangezien ik nog ruimte overhoud voor foto's

We hebben weer ontzettend genoten!
Als we dan al aan trainen toekomen werken we ook aan ontspanning en een correct gebruik van haar lijf, maar met het weinige rijden dat we afgelopen maanden hebben gedaan schiet dat natuurlijk niet op. We doen ook veel langeteugelen om aan juist lichaamsgebruik te werken. 
)