[WN] Is mijn paard een Paint?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iriswolf

Is mijn paard een Paint?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 11:08

Afbeelding
Zou mijn knapperd een paint kunnen zijn?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gini op 30-11-15 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast + berichten gesplitst

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:44

Je paard is pas een paint als er paint papieren bij zitten, nu is het 'slechts' een bont paard. Ik vind hem veel te hoekig voor een paint en te weinig bespiering op de schouder en bovenbenen. Ja hij is bont maar dat zijn wel meer rassen, het kan van alles zijn.
Laatst bijgewerkt door Gini op 30-11-15 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

fique

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:38

Jeetje hij lijkt echt best veel op een paint bij ons op stal. Ik vind hem echt niet te hoekig.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:39

Het is in elk geval een pinto, dat is een mooie naam voor vlekkenpaard :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:49

Je schrijft elders dat 'ie tussen 170 en 175 hoog is toch?
Dan heb je dus gewoon een leuk bont paard :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:28

Sonja schreef:
Je schrijft elders dat 'ie tussen 170 en 175 hoog is toch?
Dan heb je dus gewoon een leuk bont paard :)

Ik zag er wel meteen een paint in, maar als hij inderdaad die hoogte heeft is het waarschijnlijk geen echte paint. Knap is ie wel hoor!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:31

Ik denk niet dat het een volle paint is, maar een kruising kan natuurlijk wel :) Vind hem ook wel wat van een paint weg hebben, met name de achterhand.

Edit: bovendien duidt het bontpatroon wel op paintbloed. De meeste paarden met vlekken in Nederland hebben tobiano. Die van jou kan nog best wel eens een overo of tovero (tobiano+overo) zijn. De meeste overo's in Nederland zijn Paints :)

Tinniie

Re: Is mijn paard een Paint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:12

Idd, lijkt mij ook een tovero. Ik vermoed dus ook dat er wel paint in zit, overo zit niet in zó heel veel andere rassen.
Maar 100% Paint is hij alleen met een APHA papier :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:30

http://www.bergersworld.at/cavalcando/w ... 76feq9.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 12676f.jpg
Overo en Tovero komt ook bij o.a. Tinkers, Tenessee Walkers en mini pony's voor, dus de kleur zegt in dit geval helemaal niks over het ras. De kans dat er mini pony in dit paard zit is vrij klein :D , maar Tinker zou kunnen, Paint ook ergens ver weg en ik ga er van uit dat deze kleurschakering bij meerdere rassen voorkomt.

Er kan dus Paint of Tinker of Tenessee Walker of mini pony, maar het is geen Paint.

Overigens komen er ook Paints ( pleasure gefokt) voor met een dergelijke stokmaat.

Tenesse Walker Overo:
http://www.paardenveiling.nl/wp-content ... 675041.jpg

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:35

Gezien z'n maat (groot!) en bouw (platte kont, voorkant, schoft) is het sowieso geen volle paint. Een kruising kan wel maar dan zou ik denken max 25% paint, want waar komt anders die maat vandaan?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:43

Paint of niet, hij is wel ontzeeeettend knap zeg.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:48

Waaaaaauuuww <3

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:33

Splash en Sabino komen idd ook voor bij tinkers (blagdon) maar frame overo (Lwo) komt bij mijn weten niet bij tinkers voor.. Idd wel mini's, mustangs, TW's en héél zelden bij toroughbreds en Arabieren.

Ik denk dat dit paard echt wel lwo+ zou testen en mini'svallen zoiezo af idd :D kans is dus het grootste dat er ergens paint/paint kruising in zit :)

Er zijn idd ook grote paints, ik heb er eentje van 162, moest ik die door een warmbloed reus laten dekken zou er Bv zo iets kunnen uitkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:38

eefj33 schreef:
Ik denk niet dat het een volle paint is, maar een kruising kan natuurlijk wel :) Vind hem ook wel wat van een paint weg hebben, met name de achterhand.

Edit: bovendien duidt het bontpatroon wel op paintbloed. De meeste paarden met vlekken in Nederland hebben tobiano. Die van jou kan nog best wel eens een overo of tovero (tobiano+overo) zijn. De meeste overo's in Nederland zijn Paints :)

ElCid schreef:
http://www.bergersworld.at/cavalcando/w ... 76feq9.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 12676f.jpg
Overo en Tovero komt ook bij o.a. Tinkers, Tenessee Walkers en mini pony's voor, dus de kleur zegt in dit geval helemaal niks over het ras. De kans dat er mini pony in dit paard zit is vrij klein :D , maar Tinker zou kunnen, Paint ook ergens ver weg en ik ga er van uit dat deze kleurschakering bij meerdere rassen voorkomt.

Er kan dus Paint of Tinker of Tenessee Walker of mini pony, maar het is geen Paint.

Overigens komen er ook Paints ( pleasure gefokt) voor met een dergelijke stokmaat.

Tenesse Walker Overo:
http://www.paardenveiling.nl/wp-content ... 675041.jpg

Daarom zeg ik ook de meeste :D Ik weet ook wel dat overo bij meerdere rassen voorkomt, maar het is niet heel waarschijnlijk dat er mini in zit en tinker zie ik absoluut niet terug in de bouw. Kruising met Tenessee Walker zou kunnen, maar dat ras komt niet heel veel voor in Nederland, dus als er al een overo dekhengst hier staat zal het dekgeld torenhoog zijn. Denk dat niet veel mensen dat uitkiezen voor een kruising, willen ze echt die vlekjes dan zullen ze eerder kiezen voor een goedkopere paint denk ik. En een Tenessee overo merrie zal niet heel snel een 'westerse' warmbloed op gaan hier in Nederland denk ik zo, aangezien een volle Tenessee hier veel meer waard is. Dus het meest logische is imo toch wel dat de overo bij een paint vandaan komt, kijkende naar de bouw en plaats van fokken. Mits dit paard in Nederland gefokt is dan, als hij geïmporteerd is uit de US is het alweer een heel ander verhaal.
En ja, dit zal altijd maar een aanname blijven. Zolang je niet weet wie de ouders zijn zal het altijd gissen blijven. Er kan vanalles inzitten.

Edit: @ Tinniie, frame overo komt naar mijn weten wel voor bij tinkers, maar is vrij zeldzaam.

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 09:33

2a54z6e45r6r schreef:
Mooi paard maar denk niet dat het een paint is.

Edit, ik zie er ook wel paint in:

http://oi63.tinypic.com/13z0qqw.jpg[/img]
http://oi63.tinypic.com/13z0qqw.jpg

Met name de achterhand en kaken

Oké bedankt! Sorry voor mijn late reactie haha!
Die foto's zijn van het zelfde paard he hihi.

Wauw super veel reacties super bedankt allemaal!

Esaqar schreef:
Paint of niet, hij is wel ontzeeeettend knap zeg.

Dankjewel! <3

Tosca_love schreef:
Waaaaaauuuww <3

Dankje!! <3

Hij heeft een belgiese chip

Afbeeldinghierbij zijn paspoort waar niks van klopt!
Hij is geen 11 maar tussen de 6 en de 8 en is las in 2014 weer op paspoort gezet dus heel raar allemaal

Ik denk dat hij nog onder de 175 zit. Ik ben 1.69 maar scheelt denk ik 2/3 cm voordat ik eroverheen kan kijken, hij heeft een mega hoge schoft!
Laatst bijgewerkt door Gini op 18-12-15 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Meerdere berichten die kort achter elkaar geplaatst werden samengevoegd.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:06

Tinkers dragen geen overo. Dan hadden er al honderden lethal whites geboren moeten zijn want er test bijna niemand op kleur. Ze dragen heel veel wit gens, waaronder een hele hoop ongeteste gens maar overo lijkt me sterk mits het een kruising betreft waar de ander het overo gegeven heeft. En niet alle bonte paarden zijn Tinker kruisingen. 12 jaar geleden waren Tinkers niet in overvloed verkrijgbaar en al helemaal niet aan die maat. Het hoofd en lijf laat me ook totaal niet aan een Tinker denken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:27

@chimello : Overo telt 3 soorten waarvan alleen de Frame lethals kan geven :)

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:07

Alleen een dierenarts kan toch een chip zien?

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:14

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:22

Lon schreef:
Ik heb het chipnummer door de database van de PVE getrokken (link: http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=nyuHsHsu ... HsuOnbPTEY ). Daar staat het geregistreerd bij de Irish Cob society, tel 0413-209042, http://www.irishcob.nl. Wellicht kunnen zij jou meer informatie geven.

Hoi! Super bedankt heb ik al gedaan dat staat ook in zijn paspoort maar die weten niks alleen dat hij laat op paspoort is gezet ....