[sgw] zijn de doelen voor 2015 behaald?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

[sgw] zijn de doelen voor 2015 behaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 22:04

[SGW] [sgw] zijn de doelen voor 2015 behaald?
Nadat vandaag echt de laatste cross van het seizoen geweest is, ben ik benieuwd hoe het met de gestelde doelen voor 2015 is gegaan?

Mijn doelen waren:
Joki schreef:
Natuurlijk wil ik mijn paard en mezelf gezond en vrolijk houden

als concrete doelen wil ik het volgende behalen:
Dressuur: m1 met winst
springen: lekker van mijn paard genieten en als ik dapper genoeg ben de L in
cross: ook lekker van mijn paard genieten en de overstap naar het L maken

Bij dat eerste doel ging het bij mij al mis (misschien had ik er geen natuurlijk bij moeten zetten :+ ), maar we zijn allebei weer heel geworden

Dressuur zijn we M1 met winst dus dat is gelukt al had ik stiekem best wat vaker een dressuurproef mogen rijden

Het genieten in het springen lukt me tegenwoordig ook en langzaam word ik dapper genoeg om aan de L te gaan denken

Ook het genieten van de crossen met mijn paard lukt zeker. Alleen doordat we het eerste doel niet gehaald hebben had ik bij het opgeven nog niet voldoende vertrouwen om een L in te schrijven

Nou kom maar op met jullie verhalen

Joki

Re: [sgw] zijn de doelen voor 2015 behaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 10:47

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:39

Begin 2015 had ik helemaal geen doel, en zeker geen SGW doel, omdat ik op dat moment geen paard ter beschikking had.
Daar is in maart ineens een enorme verandering in gekomen, met jawel een heus SGW paard. Dus daarin werden doelen voor 2015 ineens gewijzigd...
Omdat we eerst beiden nog wel aan elkaar moesten wennen heb ik geinvesteerd in wat crosslessen alvorens ik ging starten. Daarbij is Gorssel mijn eerste cross geweest.
En inmiddels heb ik er 3 gestart waarbij ik die van gisteren voor mijn gevoel echt super qua seizoen heb afgesloten (geheel onverwacht, 1e geworden).
Ik kijk dus nu al uit naar 2016 en hoop dat ik het goede gevoel van gisteren kan uitbouwen naar het volgende seizoen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:51

Mijn doel met Max helaas bij moeten stellen. Hem helaas op vervroegd pensioen moeten zetten met COPD.

Ik riep heel hard voor mij geen nieuw paard meer. Maar na 2 weken werd ik knettergek van mezelf! Veel paarden gezien. Op 1 verliefd geworden maar zij werd afgekeurd. Daar kwam Muts _ Marijke met een heel goed idee, het paard van het zusje van een vriendin van mij gaat de verkoop in. Ik zat er nog geen 10 minuten op of ik zei, verkocht!

Nooit gedacht dat ik na haar 2 weken op stal te hebben al een foutloze oefencross zou rijden. Uiteindelijk 2 officiële Sgw's gereden. En de tweede foutloos en derde.

De dressuur gaat ook bijzonder leuk. Na 4 wedstrijden de B uit en alle keren in de prijzen *\o/*

Ook het springen gaat geweldig! We mogen versneld promoveren en dat gaan wij binnenkort ook doen.

Kortom lang verhaal met nog geen echte doelen. Voor het nieuwe SGW seizoen van 2016 hoop ik L dressuur en springen met winst te zijn. En uiteraard beide HEEL!!! _/-\o_

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:47

Dit had ik opgeschreven in dat topic:

Citaat:
Ik heb als doelen voor volgend jaar:
Dressuur, de punten voor het M2 rijden en misschien de overstap ook maken naar de M2
Springen, af en toe springconcours meepakken om meer wp te behalen zodat we L startgerechtigd zijn.
Cross, de eerste paar wedstrijden in de B starten en dan de overstap naar t L maken.

Dressuur heb ik bijna niet gestart, staan nu op 7 wp in de M1 en zijn clubkampioen geworden. Verder start ik nu indoor nog dressuur dus wie weet komen er nog wat puntjes bij.
Springen heb ik ook bijna geen losse concoursen gestart, nu indoor gaan we weer verder hiermee, weet mijn tussenstand met wp hier zo niet van.
En mijn crossen ging echt geweldig!! Niet zo'n fijne start van het seizoen, een paar af moeten melden door gezondheid. Maar daarna... wauw!! Wat hebben we als een speer gecrosst! We zijn in de B Gelders kampioen geworden!! Verder paar andere wedstrijden ook in de prijzen gereden. Mijn doel is om volgend jaar ws L te gaan starten.

Leuk om ook de verhalen vd anderen te lezen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:58

Eef_Bam schreef:
Mijn doelen voor 2015 zijn in zowel de dressuur, het springen als de SGW starten in de B.
Als het puppypaard alles een beetje leuk oppakt hoop ik in augustus de aanlegtest voor 4 jarige eventingpaarden te kunnen rijden :) .

Mijn dressuurdoel is behaald, zelfs al L1 gestart.
In het springen zijn we nu 2 keer B gestart dus ook dat is gelukt.
We hebben 1 sgw gereden, dus ook die is binnen

Aanlegtest voor jonge eventingpaarden hebben we niet gedaan, daar waren we niet klaar voor op dat moment.

Al met al toch erg tevreden :D .

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:19

Zie hier gelukkig ook terug dat al die doelen combineren en halen best ingewikkeld is soms? En dat ze net zo makkelijk bijgesteld worden.

Citaat:
Heerlijk om überhaupt nog doelen te durven stellen:
Gezond 19 jaar oud worden.
In de winter maanden nog een keer dressuur starten. Toch een poging doen om de wissel te leren.
Springen: precies genoeg om op wedstrijd te kunnen gaan
Cross: in het L lekker rondrijden en bekijken of er iets meer snelheid in kan komen.

Gezond is hij nog steeds. In het werk niet aan het paard te merken dat hij ouder is. Hij staat alleen af en toe met een ontzettende centenbak lip= enige ouderdoms dingetje.
In de winter dressuur starten is een ruim begrip maar dat gaat dan komende zondag toch ook weer eens gebeuren. Na 1 dresseer wedstrijd in het Z in 5 jaar gaan we weer op pad. En we hebben de hele zomer met het viertal gereden en zijn naar de Brabantse en de Hippiade geweest.
Springen inderdaad precies genoeg gedaan en in het L soms de snelheid ongeveer gehaald en soms niet. Maar het seizoen heeft weer een super gevoel gegeven. *\o/*

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:40

mistid schreef:
Hmmm ik heb al wel wat doelen maar ook een hoop twijfels.

Challenge
Springen: het Z in
Crossen: lekker rijden
Dressuur: wat vaker dressuurwedstrijdjes starten

de Cantos
Springen: wat B parcoursen rijden en dan kijken hoe ze aanpakt
Crossen: kijken hoe ze het aanpakt
Dressuur: ligt eraan wat m'n zusje wil, anders laat ik dat aan haar over

Met Beau heb ik de startpas opgezegd

Hoofddoel is de boel heel houden en lekker rijden.

Chall z'n doelen zijn ruimschoots behaald. Springen ZZ nu en hebben ook internationaal gestart. Crossen ging ook top, alles foutloos en maar 1 cross niet in de prijzen. Dressuur is niet gelukt omdat het springen veel te mooi ging.

Cantos heeft twee (foutloze) oefencrossen gelopen en gaat nu wat mee op springwedstrijden.

Heel houden is helaas niet gelukt, Challbzit nu in de lappenmand en heb zelf ook wat akkefietjes gehad.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:00

Mijn doelen waren:
Dan ook maar mijn doelen, ben benieuwd hoever ik ga komen! :)

Dressuur: L2
Springen: B met winst
SGW: B, of stiekem L.

----------------------------------

Dressuur mag ik nu L2 starten, aan het eind van het jaar misschien de eerste wedstrijd!
Springen heb ik nu een paar winstpunten, wat dus ook mijn doel was!
SGW ben ik B gebleven; water is echt een zwak punt en ga pas over als dat goed gaat, wel heb ik de punten voor het L!

Dressuur en springen start ik eigenlijk bijna nooit dus ben hier erg blij mee! Het water gaat ook al stukken beter, helaas heb ik nu zelf een gebroken voet dus 3 crossen moeten afzeggen...

We gaan er weer tegenaan in 2016! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:40

Mijn man heeft zijn doel wel gehaald, hij wilde dit jaar de punten voor het M halen en dat is ruimschoots gelukt :j . Hij heeft zelfs op het NK mee mogen rijden, dat had hij van tevoren echt niet verwacht.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:53

Mijn doelen van 2015 waren:

Citaat:
Dressuur; de punten voor het L2 halen en misschien als het doel is behaald ook over gaan.

Springen ; laatste punten halen voor het M springen en dan in het buiten seizoen flexibel L en M en hopelijk het laatste beetje van 2015 alleen M.. Maar dit vind ik voor mijzelf wel een hoog doel.. (dek mij nu alvast beetje in ;-) )

Cross ; Westerbork L debuut. Daarna hopelijk 6 winstpunten halen en mee durven doen aan het NK. Sowieso dit seizoen in het L komen en blijven.

Maar het grootste doel is toch wel gezond blijven en dat het paardje blij blijft!!

Ik heb het aardig ingeschat. Dressuur is gelukt en volgende week gaan we voor het eerst L2 starten. Vinkje dus

Springen is half gelukt. Laatste punten voor het M is gelukt maar over gaan niet. We hebben een dikke dip gehad en zelfs daardoor wat verlies punten gereden maar gelukkig hebben we de punten wel binnen kunnen harken hier en daar.. Dat doel blijft dus lekker staan voor 2016 :D

Crossen is dik behaald. We hebben een top na-seizoen gehad . De eerste L cross was heel spannend maar daarna werd het steeds 'makkelijker' om te gaan. Helaas na een paar crossen ging het net zoals in het springen heel erg slecht :+ finish bij sommige niet kunnen halen maar goed het na-seizoen goed terug gekomen en zelfs zoals ik in mijn doel schreef mee gedaan met het NK !! *\o/* Daar de finish gehaald dus super trots!

Paardje is het hele jaar heel gebleven en ik ook dus we kunnen zeggen dat we een mooi jaar hebben gehad :D

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:37

Mijn doelen waren:
-Iedereen gezond en heel blijven.
-Plezier hebben.
Dat eerste is wederom niet gelukt, het tweede gelukkig wel.
Zelf ongelooflijk veel pech gehad wat te maken had met 2014.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:59

Citaat:
Mijn doel voor het einde van het jaar een B cross foutloos uitrijden en wellicht een winstpunt in het L springen.

Met mijn gefokte pony en zijn ruitertje.
Springen: M klasseren en Z startgerechtigd worden
Dressuur: L2 klasseren en wellicht ook M1
Cross: L klasseren en wellicht aan het einde van het jaar een M cross meepakken

Maar het aller grootste doel heel heeel veel plezier hebben en alles gezond houden.

De doelen zijn voor een groot deel allemaal behaald.
Mijn eigen doel is helaas mislukt, al heb ik wel een winstpunt behaald in het L springen, maar ondertussen met het paard gestopt was absoluut geen doen.

De doelen van mijn pony zijn echter meer als ruimschoots gehaald.

- In het M springen zijn ze geklasseerd, zelfs aan de kampioenschappen mee gedaan en bijna Z startgerechtigd maar 2015 is ook nog niet voorbij.
- Ook in de L2 dressuur hebben ze zich geklasseerd en ook daarmee naar de kampioenschappen gegaan en net buiten de rpijzen. M1 inmiddels gestart maar ze zitten in een gigantische dressuur dip.
- SGW tja die doelen zijn ruimschoots gehaald en wat we bereikt hebben konden we zelfs in onze stoutste dromen niet bedenken. Reservekampioen in de L van Noord Brabant. Nederlands kampioen team eventing, een 100% springscore (alle crossen foutloos gesprongen), en zelfs al een M cross gestart en aan de finish gekomen!!
Hier hebben we ook een topic over gemaakt:
[SGW-ITP] Dromen komen uit met Risky Dream!!

Kwa SGW rijden we dit jaar nog de indoor SGW in de Mortel en dan op naar 2016!!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:37

marloes_s schreef:
Met mijn jonkie heb ik net de startkaart aangevraagd voor volgend jaar.
In alle disciplines wil ik gewoon een leuke start maken en dan zien we wel hoe het gaat.

Dressuur start ik begin dec voor het eerst in de B, doel is om dit jaar lekker in de B ervaring op te doen.
Springen, eerst nog even regelmatig BB springen om ervaring op te doen dan begin van de zomer een keer B starten denk ik.
Cross, van het voorjaar starten in de B.

Mijn doelen voor 2015 zijn zeker gehaald!
M'n paard heeft het heel leuk opgepakt. Dus met vol goede moed naar 2016!