3 weken geleden heb ik meegedaan aan de Slingeplascross in Bredevoort.
Ik deed mee met mijn 6-jarige E-pony Elvira ( het is een KWPN'er en haar vader is Contador).
Dit was de tweede keer dat we meededen, maar de vorige keer vond ik alles nog heel eng waardoor het heel slecht ging. Deze keer reden we B (70 cm), de meeste hindernissen waren geen 70 cm... sommige hindernissen waren zelfs 90 cm!
's Ochtends begonnen we als eerste om 9.30u met de dressuur, we reden B. Het duurde wat langer bij de jury waardoor ik wat langer door de ring kon rijden, dat was erg fijn want dat zorgde voor een ontspannen proef. 181 punten! (Ze vindt stelling nog heel erg moeilijk!)

Na de dressuur moesten we gelijk naar de springring. We sprongen 80 cm/B (alles was 10 cm lager dan normaal) Het springen ging wel redelijk goed, we waren foutloos. Het springterrein was hobbelig en je zat de hele tijd met je hoofd in de bomen...

Na het springen hadden we een tijdje rust, toen hebben we ook de cross gelopen en even gegeten. Daarna moesten we naar het wegparcours, dat is een buitenritje als opwarming voor de cross. Toen we 300 meter hadden gereden vond ze dat het wel genoeg was geweest en ging ze stilstaan en wilde ze niet meer verder, gelukkig kwam er toen iemand met een andere pony en toen hebben we samen verder gereden.
Daarna moesten we de cross rijden. Daar heeft ze onderweg ook een paar keer stilgestaan maar toen er een andere pony voorop ging ging het goed. In totaal waren er 4 hindernissen die ze een beetje spannend vond en niet in 1x durfde.

Na de cross mochten we nog het water in!

Bedankt voor het lezen/kijken!
Uiteindelijk zijn we 8ste geworden van de 20!
Het was een super leuke dag!