Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mystery1980 schreef:doet hij dit bij een andere ruiter ook? Doet hij dit zowel links om als rechtsom verkeerd?
Kirrr schreef:Kan heel veel verschillende redenen hebben, zou er niet zomaar mee gaan knoeien. Op zoek naar een goede reiningtrainer. Bij mijn merrie was het op 5 minuten opgelost.
Wel vreemd dat hij omvalt.. Dan is er wel meer mis dan op het verkeerde been draaien, want op zich moet hij op het verkeerde been ook gewoon kunnen spinnen. Problemen komen vaak boven als je sneller wil gaan.
Jennifuur schreef:Heb je les?
En wat heb je al geprobeerd?
Mijn paard ging ook makkelijk over op het verkeerde been, hij leunde iets te veel op zijn achterhand en ik moest hem actiever maken en dus meer naar voren richten tijdens het draaien. Dan kan het wel dat je iets meer verplaatst door de bak, maar bij hem hielp het wel om hem op het goede been te leren draaien.
Kirrr schreef:Met alle respect maar een lesgever zou dit toch moeten kunnen oplossen..
Britta31 schreef:Ik dacht dat het een topic was over een spinnenfobie
Popke schreef:Denk dat een juiste trainer dit zo heeft opgelost. Je zegt in het laatste stuk dat ze op de voorhand gaat. Maar dan zou ze haar been niet zo neerzetten. Ik zou de beweging ook altijd voorwaarts op willen lossen in dit geval en zeker niet door maar achter te gaan. Waarschijnlijk gaat ze dan direct haar achtereen blokkeren. Ik zou inderdaad vanuit een circel de spin inwerken. Zodra ze haar verkeerde been laat staan eruit en direct weer inzetten. Dat je dan veel meer plaats gaat gebruiken en niet meer op een plaats blijft maakt even niet uit. Je paard moet een linkje gaan leggen om wel over te stappen maar niet het verkeerde been moet laten staan.