[WN] Western lessen rondom Den Haag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Peppertje

Western lessen rondom Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 13:37

Ik wil graag binnenkort western gaan rijden ergens in de buurt van Den Haag. Ben net verhuisd en heb nu ongeveer een jaar niet meer gereden, maar wil wel graag weer beginnen. Ook al heb ik altijd 'engels' gereden, maar na één proefles Western wil ik daar graag meer in leren, was gelijk verkocht.

Ik heb jarenlang vooral in het bos gereden en soms dressuren of springen in de bak. Nu ben ik dus op zoek naar een westernstal om wat lessen te volgen, maar waar ze ook niet vies zijn van een buitenritje :)

Verder houd ik niet van hele drukke maneges waarbij je met 10 man in de bak rijdt en alleen komt om te rijden. Wat informeler, gezellig, rommelig, de jongere ruitertjes helpen poetsen, paarden veel naar buiten, zo'n sfeertje vind ik leuk.

Op internet zag ik al dat ze western lessen aanbieden bij Country Stables in Wassenaar en bij Madepolder, iemand ervaring mee? Ook als jullie kleinere, onbekende stallen weten waar niet officieel lessen worden gegeven maar iemand wel bereid is mij de kneepjes van het vak te leren in ruil voor hulp met uitmesten, graag ;-)!

ikkedus

Re: Western lessen rondom Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:37

Madepolder bestaat inmiddels niet meer, dat is nu een gewone stal geworden. Wassenaar volgens mij nog wel en verder condor city, maar voor zover ik weet, is dat niet op quarters en worden de paarden dacht ik ook voor Engels rijden gebruikt.

1rubi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:21

Kijk maar op www.trainingsstalmadepolder.nl daar staat alle info op.
Je kan nu western lessen volgen op hippisch centrum westland.
Regelmatig gaan er buitenritten naar het strand.
Veel plezier!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:24

joh dat wist ik niet van de madepolder, ik kom er ook niet zo vaak meer.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:27

Madepolder bestaat inderdaad nog wel als westernleslokatie. Een collega van mij neemt daar af en toe een les en doet daar af en toe een buitenrit. Hij is daar altijd enthousiast over.

Ik heb zelf positieve ervaringen bij Country Stables dus ik zou zeggen, ga bij allebei eens kijken en een proefles nemen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:39

Alleen is de lokatie veranderd naar voorheen Condor city. Dat wist ik dan weer niet.

_Peppertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 11:55

Dankjulliewel, ik zal bij beide eens gaan kijken dan!