[WN] Cutting/cowhorse challenges?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tjt

Cutting/cowhorse challenges?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 02:14

Hi,

Voor het eerst dat ik iets op dit forum plaats maar ik heb een paar vragen en ik hoop dat iemand me een beter beeld kan geven over de western sport in nl.

Op het moment zit in in Nz nadat ik 2jaar in Australie heb gewerkt. Ik heb op een cattle station en wat feedlots gewerkt. Ik heb hier echt mijn passie ondekt, het te paard werken met cattle. Er is niks beters!

In Australie zijn er zoveel mogelijkheden wat de paardensport betreft. In nl heb ik het gevoel dat de cutting-cowhorse-campdraft-barrel sport bijna niet aanwezig is. Eerlijk gezegd heb ik gewoon geen idee wat de mogelijkheden zijn in nl.
Ik wil graag weer naar nl verhuizen maar ik hoop dat ik paardwijs kan vinden wat toch een beetje australisch voelt.

Kan iemand mij vertellen, of heeft ervaring en beoefend de sport in nl? Ik weet dat er aardig wat reining wedstrijden zijn maar hoe zit het met de cowhorse en cutting?

Ik ben van plan in nl een goed gefokte quater-paint-stockhorse te kopen en wedstrijden ter zijne tijd wedstrijden te gaan rijden.

Hopelijk kan iemand me wat meer vertellen:). Alvast bedank!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:32

Als je bereid bent om wat meer te reizen naar wedstrijden is er geen probleem. Wedstrijden zijn met name in Zuiden Nederland, Belgie en Duitsland.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:39

gaucho schreef:
Als je bereid bent om wat meer te reizen naar wedstrijden is er geen probleem. Wedstrijden zijn met name in Zuiden Nederland, Belgie en Duitsland.

Aanvulling: en een goed gevulde portemonnee hebt. Wedstrijden cowhorse en cutting zijn echt niet goedkoop.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 02:53

Ik zou lekker in nieuw zeeland blijven :+ . Als je daar met cattle hebt gewerkt als baan, kom je in NL toch echt niet aan je trekken. Zal wennen worden ;) .

Cutting en working cowhorse heb je wel wat van in Belgie/Duitsland/Nederland. Campdrafting zul je, denk ik, niet tegenkomen in NL of europa.

http://nchacutting.nl/
http://www.dutchteampenningassociation.com (ook cowhorse onder teampenning assoc.)

Tjt

Re: Cutting/cowhorse challenges?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 10:46

Dank jullie wel,
Helaas kom ik uit het noorden dus zal er niks anders opzittenen dan veel te reizen. Moet ik eerst maar is een goed betaalde baan vinden haha.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:05

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 09:26

Erg bedankt voor de info!! Helpt me zeker! Jammer dat cutting zn kleine sport is in nl.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:21

Er zijn in het noorden ook wel een aantal cutting ruiters hoor, die kunnen je vast verder helpen.