[SGW] NK klasse L

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sambo

NK klasse L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 17:10

Zoals we weten is dit jaar geen open inschrijving voor de NK klasse L in Ysselsteijn.Zelf kom ik uit Brabant en heb me niet bij de eerste 6 kunnen plaatsen in Etten Leur dus niet geselecteerd.Buiten alle geselecteerde zijn er nog enkele startplaatsen vrij zoals ik heb begrepen!Maar wie komen er in aanmerking voor die plaatsen?Heb al naar meerdere mensen een mail gestuurd maar heb nog geen antwoord op mijn vraag gekregen!
Misschien weet iemand van jullie hoe de verdeelsleutel is!

JustEnjoy

Re: NK klasse L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:01

Ik ben hier ook wel benieuwd naar! Ik volg even :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 06:07

De verdeelsleutel is nog niet bekend. Weet wel dat de regio's bepalen wie er naast de eertse zes mogen gaan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:26

En als de verdeelsleutel dan bekend is weten we nog niet waarop het gebaseerd gaat worden.......

Wij moesten ons blijkbaar al in april selecteren voor een wedstrijd in oktober.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:56

en dat vind ik het meest merkwaardige eraan. Achteraf een selectieprocedure bekend maken, en dat voor een formule waaraan vanuit de ruiters iiig geen enkele behoefte is. Het is mij ook een raadsel wat ze met die teamcompetitie willen bereiken.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:02

Ik heb het geluk dat ik mag gaan. Moet zeggen dat ik de teamcompetitie wel een leuke toevoeging vind, als team-regio er voor strijden :)

Ja Pol, de selectie is idd vroeg, wij hadden het in Mei.
Echter gezien inschrijven op 25 juli is kan je natuurlijk niet later inschrijven.

Ik kan anders wel de contactpersoon bellen die te maken heeft met de teamcompetitie (mijn instructeur) misschien dat hij weet hoe die verdeelsleutel is.

Moet zeggen dat ik het wel ook verwarrend vind. 25 juli inschrijven, maar als je niet weet of je mee mag doen is het natuurlijk lastig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:06

Mijn man zit in de regio Utrecht. Hier is helemaal geen selectie geweest maar moest je mailen naar de KNHS afdeling Utrecht. Dat heeft mijn man al een tijdje terug gedaan, nu is het afwachten. Maar misschien toch ook nog inschrijven, al is met 24 starts in de open wedstrijd de kans niet groot dat je er bij zit.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:06

vorig jaar kon je tot twee weken van tevoren inschrijven, en dat is al jaren zo, dus dat die datum ineens zo vervroegd is, is ook bijzonder. IMO was het nog steeds de beste aanpak - als je dit systeem wil hanteren van een teamcompetitie - om op basis van de eventingranglijst te werken. Gewoon per regio de top zoveel (6 + verdeeelsleutel) uit de lijst. Dat is transparant en eerlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:11

Helaas doet iedere regio het op zijn eigen manier, en absoluut niet transparant iig niet hier in Utrecht.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:26

Onze kring wist bij navraag blijkbaar (nog) van niets.

Voor mij persoonlijk: ben niet perse iemand die op een 'kampioenschap' moet rijden. Baal alleen als een stekker dat deze wedstrijd nu aan ons voorbij gaat.

Maar voor mensen 'met meer potentie' is het best jammer dat zij nog niet wisten dat de selectie in april was. Zijn toen bijvoorbeeld nog geen L gestart terwijl ze op het kampioenschap best een potje hadden kunnen breken.

Daarbij kun je heel veel vordering maken in een half jaar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:36

voor mij is het ook niet relevant, rijd geen enkele cross dit jaar door een eigen blessure; maar dat neemt niet weg dat ik dit geen manier van werken en communiceren vind.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:39

Mijn man is absoluut geen hoogvlieger (eindigt meestal in de middenmoot) maar heeft wel netjes zijn punten bij elkaar gereden en wil graag starten in Ysselsteijn omdat dit bijna grenst aan zijn vroegere achtertuin. Tot nu toe nog ieder jaar er geweest sinds hij SGW start en het is gewoon een leuke wedstrijd. Maar dat vinden meer mensen :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:08

volgens gerald arts zou begin augustus voor de regio limburg de deelnemerslijst bekend worden gemaakt.
of dan ook meteen de "aangevulde" deelnemerslijst bekend wordt gemaakt weet ik niet.
uiteindelijk zijn er ook ruiters die niet perse daar hoeven/willen rijden en doen promoveren, en uiteraard ook de geblesseerde ruiters/paarden die niet mee kunnen doen.
ik zou het ook best erg vinden als ik daar niet zou mogen/kunnen rijden. Uiteindelijk ben ik daar begonnen en voelt het altijd als een thuis wedstrijd.
maar wat niet is, is niet...denk dat ik anders eens aan het M ga snuffelen als ik er niet bij zit.

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:52

Een vraag hieraan gerelateerd, ik ga in Merksplas België voor het eerst b starten in augustus. Telt dit ook als l en mag ik dus geen b starten in ysselsteyn (ook al is er voor de b geen kampioenschappen)? Anders mail ik voor de zekerheid de knhs even voor ik mij inschrijf!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:47

Ik wil net zeggen, NH heeft 12 september de regiokampioenschappen. Veel nuttiger imo, dan al in april.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:39

Ja, dat telt als L. Maar je mag tot je L+4 bent ook b starten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:33

Is dit vanuit de KNHS zo bepaald trouwens? Of vanuit de organisatie?
Kunnen er voor dit jaar waarschijnlijk weinig meer aan doen maar zou deze vragen/reacties wel graag willen laten lezen aan de betreffende persoon.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:17

In de regio Gelderland is ervoor gekozen om de eventingranglijst aan te houden. De beste 6 uit Gelderland in de klasse L mogen naar Ysselsteyn (dus kan iedereen ook zijn eigen wedstrijdprogramma aanhouden omdat alle wedstrijden tellen). Bij de verdeelsleutel wordt gekeken naar het aantal actieve L crossruiters per regio en dan worden de startplaatsen procentueel verdeeld.

Iedere regio heeft inderdaad zijn eigen selectie procedure.
Dat men zich moet selecteren voor het NK is besloten door de eventingcommissie (dus KNHS). (en er is wel voor gepleit dat iedere regio dezelfde selectie aan zou houden, maar dat is dus geen must!)

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 22:29

Vandaag bericht gekregen dat we mogen starten in Ysselsteijn,klasse L *\o/*

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:31

Jeej!!!!!
Wij ook vorige week :) maar had niet anders verwacht :+ gezien ik 2 en 1 was op de selectiewedstrijden ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:13

Net groen licht van de regio Utrecht, mijn man mag ook mee rijden!!!! Vind het echt gaaf voor hem.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:21

Ik heb nog niets gehoord van de regio Gelderland..

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:03

Na Gorssel komt een voorlopige tussenstand voor Regio Gelderland en na Lisse komt de officiële deelname lijst.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:37

Esther91 schreef:
Na Gorssel komt een voorlopige tussenstand voor Regio Gelderland en na Lisse komt de officiële deelname lijst.

Oké super! Dankjewel!