Het eerste onderdeel wat ik zou rijden was de L4 Trail. De trail ging opzich wel lekker. Helaas was ik behoorlijk gestressed doordat ik een minuut voor dat de trail begon er achter kwam dat ik als eerste moest. Hier had ik niet op gerekend omdat de startlijst vrijdag wat anders aangaf. Door de stress hadden Frizzle en ik wat problemen met de brug. Ik was gespannen wat Frizzle voelde en die werd daar onzeker van. Verder voelde het parkoers voor mij heel druk en rommelig aan, wat later op het filmpje niet te zien was. Helaas heb ik niet genoeg punten gereden wat door de nieuwe regel resulteerde in geen plaatsing.
Het filmpje van de Trail:
Daarna was de plesure aan de beurt. Deze ging vele malen beter dan de vorige wedstrijd en daar ben ik ook zeer tevreden over. Frizzle wil nog wel te graag met de andere paarden mee lopen, wat soms wel te merken is in het tempo. Ik kon haar al wel beter bij mij houden en ook haar tempo regelen. De galop blijft een puntje om aan te werken en hier gaan we ook hard mee verder trainen. Doordat een aantal paarden weg schoten met het aangaloperen en Frizzle hier van schrok hebben wij helaas geen mooie gecontroleerde galop kunnen laten zien. Ik denk ook dat dat iets is wat Frizzle moet leren negeren en ik als ruiter moet leren haar sneller gerust te stellen en terug te krijgen in een gecontroleerd tempo. Hier heb ik dus ook niet in de prijzen gereden
Het filmpje van de plesure:
Als laatste deden wij mee in de Horsemanship. Hier ben ik redelijk tevreden over, maar ook hier was de galop weer een groot punt, in zowel het parkours als in het railwork gedeelte. Hier heb ik een vijfde plaats behaald.
Het van de horsemanship:
Al met al ben ik zeer tevreden over hoe het gegaan is en met het comentaar van de jury. Ik kon merken dat we veel vooruitgang hebben gemaakt sinds de eerste wedstrijd en daar gaat het voorlopig om. De mooie lintjes komen ooit wel een keer. Ik heb voornamelijk veel lol gehad en weer aardige nieuwe mensen leren kennen, zoals dat alleen in de western sport kan.
Tips zijn welkom zolang het opbouwend is.
) maar goed Rome is niet op 1 dag gebouwd en het zal vast uiteindelijk lukken TS!