Hoi,
Vorig jaar hebben ik en Kees ons eerste lesje showmanship gehad (Verity @ [WN-ITP] Samen aan het werk in les Showmanship at Halter), ook van Paulette. Zo verstreek er langzaam een half jaar en leerde ik Kees steeds beter kennen. Doordat tijd altijd voorbij vliegt ben ik meer bezig geweest in het aangespannen werk met mijn shetlanders dan in de in hand onderdelen van het western. Zo is het showmanship wat links komen te liggen. Totdat Amanda mij er op wees dat er een trailclinic werd georganiseerd die ik niet kon laten schieten. En zo hebben wij als kleinste van de groep ook het trail parcour overwonnen. Het was dan ook erg leuk en uiteraard heel leerzaam. Ook de basis van het showmanship was zeker handig om op verder te bouwen en vooral dat Kees wat meer geduld had. (Vorig jaar was dit een probleempuntje
)Een kleine note, ik had mijn cap bij en heb dan ook gevraagd of ik deze moest dragen. Dit hoefde voor de trail clinic niet.
Bij deze laat ik graag zien wat ik en Kees geleerd hebben

We begonnen met de 'brug' Wat dan ook bijna meteen perfect ging aldus Paulette. Al moest ik niet zo nonchalant er over heen lopen. Meer met mijn paard bezig zijn.

Waarnaar het vierkant, 5 seconden stilstaan. Dan komen er twee probleempjes. Kees moest stilstaan, en niet zo aan mij plakken. Wat dan ook te zien is op de foto. 'Wat moet ik doen vrouwtje?'

Uitleg van Paulette voor de 'draai' in het vierkant

Al met al ging het wachten eigenlijk erg goed. Maar dan met uit het vierkant stappen moeten we goed opletten op die achterbenen. Een oefeningetje voor thuis!
Ondertussen even je lead weer goed oppakken

De L hadden wij thuis ook al geoefend en ging ook eigenlijk erg goed. Alleen moeten we nog leren hem wat rustiger te nemen.

Vervolgens in Jog door de pionnen. Waar we deze eerst veel te ruim namen ging het in de laatste keren al stukken beter.

Het hek, persoonlijk vond ik dat een van de leukste oefeningen. Zeker omdat hij zo lekker hoog voor twee ukken
De concentratie is er van af te lezen!
Ging eigenlijk meteen ook erg goed. Maar voor de volle punten hebben we nog wat dingetjes die strakker mogen.
In Jog over de balken ging ook aardig. Maar ik moet er op letten dat Kees er niet in galop overheen springt. (Dit vind hij makkelijker en leuker...)

En de sidepass... Tja dat is echt een probleempje. Maar met de super tips van Paulette gaan we daar gewoon thuis mee aan de slag! (En ja, je moet een beetje bukken bij zo'n kleintje
)
Als laatste onderdeel van de clinic hebben we het complete parcour gelopen wat een erg leuke afsluiting was.
Hoe leuk Kees het wel niet vond:

Had ik al gezegd dat we niet zo groot zijn?

Meneer moest af en toe even de bevestiging dat hij het super deed.

Alles bij elkaar echt een super dag waarbij Kees en ik vaak als een van de eerste een nieuwe oefening ingingen. Super stoer van Kees die toch erg fijn aan de hand liep met veel enthousiasme!
Bedankt voor het kijken! En uiteraard zijn tips altijd welkom!
lekker dooroefenen thuis!