[WN] hilason boomloos westernzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinexlevi

hilason boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 17:16

hee bokkers
ik zit te twijfelen ik wil graag een hilason western zadel heeft iemand er ervaring mee? :)

DubbelFun

Re: hilason boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:51

Welk model, want Hilason heeft een behoorlijk uitgebreid assortiment tegenwoordig :)

elinexlevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 18:07

Afbeelding
DubbelDun schreef:
Welk model, want Hilason heeft een behoorlijk uitgebreid assortiment tegenwoordig :)

een hilason boomloos westernzadel light oil flower-t geloof ik
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:13

Het Bob Marshall namaak model dus :)

Ik heb 2 van dergelijke zadels gehad en voor de prijs zijn ze niet verkeerd, al zit er natuurlijk wel wat kwaliteitsverschil met een echte Bob Marshall.
Het leer is wat dunner en het zadel veel stugger. De pommel/cantle zijn erg steil/hoog en daar kun je met lichtrijden last van hebben. De maten die Hilason hanteert is niet altijd een goede maat en boomloos valt sowieso al kleiner uit.
Verder past het zeker niet op heel veel paarden want de manier waarop de pommel aan het zadel is vastgemaakt geeft een kleinere paskans als bij de echte BM.
Die ik gehad heb waren eerder geschikt voor niet al te brede paarden, eerder medium tot wat smaller.

elinexlevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 18:23

DubbelDun schreef:
Het Bob Marshall namaak model dus :)

Ik heb 2 van dergelijke zadels gehad en voor de prijs zijn ze niet verkeerd, al zit er natuurlijk wel wat kwaliteitsverschil met een echte Bob Marshall.
Het leer is wat dunner en het zadel veel stugger. De pommel/cantle zijn erg steil/hoog en daar kun je met lichtrijden last van hebben. De maten die Hilason hanteert is niet altijd een goede maat en boomloos valt sowieso al kleiner uit.
Verder past het zeker niet op heel veel paarden want de manier waarop de pommel aan het zadel is vastgemaakt geeft een kleinere paskans als bij de echte BM.
Die ik gehad heb waren eerder geschikt voor niet al te brede paarden, eerder medium tot wat smaller.

okee dankje wel ik heb namelijk een newforest pony hij is niet zo breed als een haf maar ook niet zo smal als een arabiertje dus ik twijfel een beetje of het gaat passen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:25

Altijd afspreken (op papier/mail) dat je eerst moet kunnen passen en proberen en je geld terug kunt krijgen binnen een afgesproken tijd voor als het niet bevalt.

elinexlevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 18:39

DubbelDun schreef:
Altijd afspreken (op papier/mail) dat je eerst moet kunnen passen en proberen en je geld terug kunt krijgen binnen een afgesproken tijd voor als het niet bevalt.

jaa idd das handig dankjewel

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:24

Klein "Mugje" op een groot peerd met een Hilason van het model wat jij wilt kopen.

Deze merrie was niet zo heel erg breed, maar ze heeft dat zadel ook op haar eigen New Forest pony gehad. Daar kon ik alleen geen foto van vinden. Zolang het paard/pony dus niet super breed is is het helemaal geen verkeerd zadel. Maar de bemerkingen van DD kwamen ook hier naar voren. Pommel/Cantle behoorlijk hoog wat je kan belemmeren.

Afbeelding

elinexlevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 14:47

rina schreef:
Klein "Mugje" op een groot peerd met een Hilason van het model wat jij wilt kopen.

Deze merrie was niet zo heel erg breed, maar ze heeft dat zadel ook op haar eigen New Forest pony gehad. Daar kon ik alleen geen foto van vinden. Zolang het paard/pony dus niet super breed is is het helemaal geen verkeerd zadel. Maar de bemerkingen van DD kwamen ook hier naar voren. Pommel/Cantle behoorlijk hoog wat je kan belemmeren.

[ Afbeelding ]

okee dankjewel! mijn pony is idd niet breed dus komt goed uit haha ik heb er waarschijnlijk eentje gevonden nu dus even kijken of ik hem terug kan sturen als die niet goed ligt.
maar super bedankt voor de informatie :j

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:35

rina schreef:

[ Afbeelding ]

He ik zie mezelf ;)
Hier een foto van het hilason zadel op me vorige pony.
Afbeelding

Paste eerste wel goed totdat hij meer spieren ontwikkelde. Het zadel ging toen behoorlijk aan de schuif. Persoonlijk hoef ik geen hilason weer door de hoge pommel. En de stugge zit