ik zit te twijfelen ik wil graag een hilason western zadel heeft iemand er ervaring mee?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

DubbelDun schreef:Het Bob Marshall namaak model dus
Ik heb 2 van dergelijke zadels gehad en voor de prijs zijn ze niet verkeerd, al zit er natuurlijk wel wat kwaliteitsverschil met een echte Bob Marshall.
Het leer is wat dunner en het zadel veel stugger. De pommel/cantle zijn erg steil/hoog en daar kun je met lichtrijden last van hebben. De maten die Hilason hanteert is niet altijd een goede maat en boomloos valt sowieso al kleiner uit.
Verder past het zeker niet op heel veel paarden want de manier waarop de pommel aan het zadel is vastgemaakt geeft een kleinere paskans als bij de echte BM.
Die ik gehad heb waren eerder geschikt voor niet al te brede paarden, eerder medium tot wat smaller.
rina schreef:Klein "Mugje" op een groot peerd met een Hilason van het model wat jij wilt kopen.
Deze merrie was niet zo heel erg breed, maar ze heeft dat zadel ook op haar eigen New Forest pony gehad. Daar kon ik alleen geen foto van vinden. Zolang het paard/pony dus niet super breed is is het helemaal geen verkeerd zadel. Maar de bemerkingen van DD kwamen ook hier naar voren. Pommel/Cantle behoorlijk hoog wat je kan belemmeren.
[ Afbeelding ]
rina schreef:Klein "Mugje" op een groot peerd met een Hilason van het model wat jij wilt kopen.
Deze merrie was niet zo heel erg breed, maar ze heeft dat zadel ook op haar eigen New Forest pony gehad. Daar kon ik alleen geen foto van vinden. Zolang het paard/pony dus niet super breed is is het helemaal geen verkeerd zadel. Maar de bemerkingen van DD kwamen ook hier naar voren. Pommel/Cantle behoorlijk hoog wat je kan belemmeren.
[ Afbeelding ]