[SGW] eerste cross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DonnaLovers

eerste cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 20:00

Hallo Bokkers,

Ik had een vraag over de cross. Ik heb begin volgende maand me eerste cross we zijn er klaar voor dus gaan ook eindelijk starten maar waar ik een beetje tegen aan loop is dat ik niet weet hoe de route loopt natuurlijk maar hoe word dat aan gegeven? weet je het tijdens een parcours pas of heb je van te voren een kaart? Graag hoor ik van jullie hoe je het weet en hoe jij je eerste cross hebt ervaren.

Ps. Mijn excuses als het hier niet goed staat

Met vriendelijke groet,
DonnaLovers

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: eerste cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:13

ED -> SGW

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:15

Je moet van te voren de cross lopen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:16

staat het parcours niet online ergens voor je? dan kun je het thuis al goed bestuderen..
eventueel kijken bij foto's als die te vinden zijn (google image) van de directe omgeving of zelfs van het parcours, zodat je eigenlijk al een beetje weet hoe het eruit ziet, voor je het ooit met eigen ogen gezien hebt..

als je het daarna voor het eerst loopt ter plekke heb je al een vorm van herkenning misschien?

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:20

Hallo ik kom even verder inbreken dan :) hoelang moet je dan van te voren zijn of wat is handig?? Gr

DonnaLovers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 20:54

loesje4600 schreef:
Hallo ik kom even verder inbreken dan :) hoelang moet je dan van te voren zijn of wat is handig?? Gr

Ik had nu inderdaad dezelfde vraag.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:00

De cross verken je inderdaad lopend van te voren. Ik hou er ongeveer een uurtje wandelen voor aan. Bij elke hindernis staat een nummer. Voor bij het start hok staat welke kleur jij moet volgen. B pony's is de kleur geel en b paarden is groen. Zo loop je van hindernis naar hindernis. Bij elke hindernis hangt een papier waarop staat wat er evt veranderd wordt per klasse. Sommige hindernissen heb je een keuze, een alternatieve hindernis. Die duurt langer en is makkelijker. Dat staat ook aangegeven op de hindernis bordjes met een streep Door de nummers. Verder zie je onderweg vaak pijlen om aan te geven welke kant jij op moet en meestal zie je de volgende hindernis al staan. Dus van te voren zeker de cross lopen. Misschien kun je de cross met iemand samen verkennen? Waar rij je je eerste cross?

DonnaLovers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:03

muts_marijke schreef:
De cross verken je inderdaad lopend van te voren. Ik hou er ongeveer een uurtje wandelen voor aan. Bij elke hindernis staat een nummer. Voor bij het start hok staat welke kleur jij moet volgen. B pony's is de kleur geel en b paarden is groen. Zo loop je van hindernis naar hindernis. Bij elke hindernis hangt een papier waarop staat wat er evt veranderd wordt per klasse. Sommige hindernissen heb je een keuze, een alternatieve hindernis. Die duurt langer en is makkelijker. Dat staat ook aangegeven op de hindernis bordjes met een streep Door de nummers. Verder zie je onderweg vaak pijlen om aan te geven welke kant jij op moet en meestal zie je de volgende hindernis al staan. Dus van te voren zeker de cross lopen. Misschien kun je de cross met iemand samen verkennen? Waar rij je je eerste cross?

Heel erg bedankt. Maar moet je de cross lopen voor dat je aan de dressuur begint of heb je daar steeds genoeg tijd voor tussendoor?

Ik rij me sgw in Schaijk op 5 juli

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:13

Dat ligt aan je start tijden. Je kunt altijd de dag ervoor verkennen. Dan is de cross namelijk al vrij gegeven voor verkennen. Als je je eerste cross rijdt raad ik aan om in alle rust te verkennen. Soms heb je heel veel tijd tussen dressuur en je spring parcours om te verkennen en een andere keer bijvoorbeeld maar een uurtje. Maar je mag ook voor je dressuur verkennen dat mag je zelf bepalen. Tussen je springen en je cross zit meestal 20 tot 30 minuten dus je moet voor het spring parcours je cross al verkend hebben :-)

DonnaLovers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:23

muts_marijke schreef:
Dat ligt aan je start tijden. Je kunt altijd de dag ervoor verkennen. Dan is de cross namelijk al vrij gegeven voor verkennen. Als je je eerste cross rijdt raad ik aan om in alle rust te verkennen. Soms heb je heel veel tijd tussen dressuur en je spring parcours om te verkennen en een andere keer bijvoorbeeld maar een uurtje. Maar je mag ook voor je dressuur verkennen dat mag je zelf bepalen. Tussen je springen en je cross zit meestal 20 tot 30 minuten dus je moet voor het spring parcours je cross al verkend hebben :-)

Okee heel erg bedankt :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 05:15

DonnaLovers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 14:25

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:30

als ik het me goed herinner is de wedstrijd op 5 juli in schaijk en impuls wedstrijd oftewel oefencross. hierbij is vaak geen dressuur, alleen een springrondje en de cross.
de cross is inderdaad aangegeven aan de hand van kleuren voor iedere klasse.

DonnaLovers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 17:11

reneemontana schreef:
als ik het me goed herinner is de wedstrijd op 5 juli in schaijk en impuls wedstrijd oftewel oefencross. hierbij is vaak geen dressuur, alleen een springrondje en de cross.
de cross is inderdaad aangegeven aan de hand van kleuren voor iedere klasse.

Ooww helemaal super eerste keer is een oefencross dan zeker fijn :)