Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hoelang moet je dan van te voren zijn of wat is handig?? Gr muts_marijke schreef:De cross verken je inderdaad lopend van te voren. Ik hou er ongeveer een uurtje wandelen voor aan. Bij elke hindernis staat een nummer. Voor bij het start hok staat welke kleur jij moet volgen. B pony's is de kleur geel en b paarden is groen. Zo loop je van hindernis naar hindernis. Bij elke hindernis hangt een papier waarop staat wat er evt veranderd wordt per klasse. Sommige hindernissen heb je een keuze, een alternatieve hindernis. Die duurt langer en is makkelijker. Dat staat ook aangegeven op de hindernis bordjes met een streep Door de nummers. Verder zie je onderweg vaak pijlen om aan te geven welke kant jij op moet en meestal zie je de volgende hindernis al staan. Dus van te voren zeker de cross lopen. Misschien kun je de cross met iemand samen verkennen? Waar rij je je eerste cross?
muts_marijke schreef:Dat ligt aan je start tijden. Je kunt altijd de dag ervoor verkennen. Dan is de cross namelijk al vrij gegeven voor verkennen. Als je je eerste cross rijdt raad ik aan om in alle rust te verkennen. Soms heb je heel veel tijd tussen dressuur en je spring parcours om te verkennen en een andere keer bijvoorbeeld maar een uurtje. Maar je mag ook voor je dressuur verkennen dat mag je zelf bepalen. Tussen je springen en je cross zit meestal 20 tot 30 minuten dus je moet voor het spring parcours je cross al verkend hebben
Sim schreef:[SGW] Veel gestelde vragen over SGW en Eventing
Hier staat ook heel veel handige informatie in. Lees het eens door.
reneemontana schreef:als ik het me goed herinner is de wedstrijd op 5 juli in schaijk en impuls wedstrijd oftewel oefencross. hierbij is vaak geen dressuur, alleen een springrondje en de cross.
de cross is inderdaad aangegeven aan de hand van kleuren voor iedere klasse.