Na Kootwijkerbroek 44 km waren we vandaag dan zo ver om onze eerste 60-er te gaan starten. Dit deden we te Ermelo, wat een geweldige locatie zeg.
Mijn grooms en ik keken onze ogen uit. Alles was super georganiseerd, veel ruimte voor het keuren en een mooie grote vetgate. We startte in een best grote groep van 19 deelnemers.Om 6:15 die ochtend begonnen we met laden en na twee pogingen stond Jet op de trailer, fijn dat dit steeds zo goed gaat nu. 6:30 reden we weg en rond 8:00 kwamen we aan op het terrein. Jet uitgeladen en ingestapt voor de voorkeuring. M'n moeder en Marloes gingen alvast een plekje opzoeken in de vetgate (iedere keer leer je weer dingen bij, vorige keer was er bijna geen plekje meer en nu hadden we keus genoeg!

We begonnen die ochtend met heerlijke wolken cake, ik was immers ook jarig!
olf:
Op naar de voorkeuring, er waren 4 leerling veterinaire artsen die Jet als eerste proefkonijn namen
Geen probleem, Jet was mooi rustig. Een hartslag van 40 en verder geen bijzonderheden op de kaart. locomotie een A, we konden dus starten!
olf:
Jet opgezadeld en naar de start gereden, ik wist even niet zo goed waar we eruit moesten rijden maar kon gelukkig nog een beetje voor aansluiten.
De start ging voorbeeldig, Jet was heel relaxt en ik kon haar mooi ontspannen over haar rug laten lopen. 

Tijdens de rit reden we het eerste stukje met halfbroertje Whizz en Sofie mee, gezellig. Bedankt!
Jet had er zin in en ik liet haar met de kopgroep mee galloperen, helaas sloegen we een afslag over en na 2 km geen lintjes te zien reed ik terug. Nog een ruiter kwam mijn kant op, snel het stuk samen terug gereden. Jammer
Bij het punt waar we af moesten stond iemand van de organisatie en hij zou er een extra lintje bij hangen. Hing namelijk een lintje aan de linkerkant ipv rechterkant. Fijn dat er zo goed gecontroleerd werd onderweg.
De eerste 30 km vlogen voorbij en tijdens de groompunten kon ik nu zelfs de koelflessen vanuit draf aanpakken en zo tijd besparen. We pakten de eerste ronde 1 groompunt mee. Jet was ontzettend braaf en ontspannen maar wel goed voorwaarts.
Toen we de vetgate binnen kwamen hebben we op ons gemak afgezadeld en flink gekoeld. De zon was al goed warm.
Hartslag meter erop, 60, 55 klaar om aan te bieden. 
Bij de keuring hartslag 58, verdere controles geen bijzonderheden alleen twee minnetjes voor darmgeluiden. Locomotie een A! Geweldig we mochten de tweede ronde in!
ofl: 
We liepen terug naar ons plekje op de vetgate en Jet begon gelijk te plassen, vandaar waarschijnlijk haar hoge hartslag. Fijn dat ze dit wel gewoon doet. Ook tijdens het koelen in de vetgate ging dit goed, twee jaar geleden vloog ze nog het hele terrein over weet ik wel. :lol: Gekke knol. Zo zie je maar hoe volwassen ze worden in de tussentijd. Tijdens de vetgate at Jet goed, dronk echter niet. Dit is nog steeds een leerpuntje voor haar. We hadden bewust extra water in haar voer gegooit, zo kreeg ze in ieder geval nog iets van vocht binnen.

Djilan sorry voor de scheve frontriem op iedere foto, hij zat eerlijk waar goed voordat we begonnen hahaha!
olf:De tweede ronde ging Jet fit in, we waren mooi op pad maar ik merkte dat Jet een maatje miste en even een dipje had. Tijdens de eerste 10 km galoppeerde ik een bocht in waar het erg glad bleek te zijn, daar lagen we.. Even gestapt en gedraafd, leek niets aan de hand. Jet kon zich goed opvangen gelukkig. Daarna kwam er een andere ruiter voorbij waarbij ik eventjes aansloot, ze galoppeerde door en ik besloot bij een volgende ruiter te stoppen en over te gaan in draf. Daar een heel stuk achteraan gedraafd. Deze ronde pakten we twee groompunten mee omdat het zo warm was. Jet was weer heel braaf!

De laatste 5 km heb ik stukjes gestapt en gedraafd, dit voor de zekerheid na de val en hoopte natuurlijk wel op goedkeuring haha!

Bij de finish aangekomen Jet weer gekoeld, laten eten en blijven rondstappen om haar soepel te houden. Vervolgens door naar de nakeuring, hartslag weer 40, en nog steeds twee minnetjes op darmgeluiden. Dit keer geen harde rugspieren waar ik ook erg blij om ben. Heb inmiddels na Kootwijkerbroek een nieuw zadel aangeschaft en deze op Jet af laten meten, hier hadden we dus zeker baat bij.

Pluspunten:
- koelen gaat beter, ook wanneer ik er niet op zit.
- Jet eet steeds beter in de vetgate en op wedstrijdterrein
- Jet is mooi relaxt maar wel voorwaarts.
- nette regelmatige snelheden gereden.
minpunten:
- drinken gaat nog niet.
Uiteindelijk in een pittige klasse nog een 7e plaats kunnen behalen met een gemiddelde snelheid van 15,4 km p.u.!
Zo blij en trots op Jet!
Organisatie, vrijwilligers, grooms en anderen ontzettend bedankt voor deze geweldige dag!
ofl: We willen 31 mei de 62 km te Wateren gaan starten maar nu eerst heeft Jet tot volgende week dinsdag rust en dressuren we daarna enkel alleen maar in combinatie met wat korte trainingsritjes. Stilletjes hoop ik naar onze eerste 80-er toe te kunnen werken eind dit wedstrijdseizoen!
ps: :shock: Hierbij ook een filmpje om jullie in ieder geval een beeld te geven van de hele dag! :lol: Trots op mijn knappe meid!
https://www.youtube.com/watch?v=2socWiDa32k
Foto's gemaakt door Marloes, ze heeft ook van andere ruiters foto's gemaakt uit klasse II, stuur een berichtje, wie weet zit je er tussen!
Groetjes van ons!