[WN] Western laarzen maat 35? (of 36 met eruit slippen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien5

Western laarzen maat 35? (of 36 met eruit slippen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 16:54

Dag lieve bokkers :Y)

Ik ben al een tijdje op zoek naar mooie western boots, maar - zoals bij velen - is de juiste maat vinden niet zo gemakkelijk. Ik heb namelijk maat 35. Bij Ariat gaan de maten vanaf 36 en de kindermaten tot 34,5. Ik heb Kramer gemaild of ze aan laarzen maat 35 kunnen komen ongeacht het merk, maar ze hebben alleen een wat ander model wat niet echt een klassieke western laars is.

Wie weet een andere goede webshop waar ze een groot aanbod laarzen hebben? De meeste webshops die ik verder tegenkwam zijn echt heel lastig om in te navigeren. Of wie weet een merk waar ze maat 35 van verkopen?

Ik heb inmiddels wel hele mooie Ariat boots in maatje 36 in huis. Echter tijdens het lopen slip ik eruit met mijn hak. Als ik schud met mijn been, glijden ze niet af. Verder zaten ze gelijk heerlijk de eerste keer dat ik ze aantrok - iets wat ik nog nooit gehoord heb icm nieuwe western boots. :D
Wat denken jullie, kan ik ze toch gewoon gaan dragen en dan maar wennen aan het eruit slippen? Of moeten boots wel echt goed stevig zitten en mogen ze echt niet slippen?

Alvast heel erg bedankt voor reacties! :))

laetitia98

Re: Western laarzen maat 35? (of 36 met eruit slippen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:57

Je zou er eventueel een zooltje in kunnen doen :)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 17:06

Ah ja, ik heb nu de zooltjes van mijn sportschoenen erin gedaan. Ze zitten nu wel iets strakker rond mijn wreef, maar mijn hak slipt er nog steeds uit :(

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:15

als ze nieuw zijn hoor je je hiel iets te kunnen laten slippen, als de voet in gelopen is dan moet het van zelf stoppen.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 17:36

Ah top! Kijk dat zijn berichten die ik graag hoor ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:44

rijschoenen ipv laarzen nemen. heb ik ook, vind ik veel fijner rijden. ze zijn wat moeilijker te vinden maar zijn er zeker wel. ik heb die van mij beide paar laten maken bij Tony Muzi in italie maar je kunt ze ook gewoon 'uit de fabriek' krijgen. ariat en Justin ed hebben ze ook.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 12:05

Dankjewel voor de tip, ik zal ook daar nog eens naar kijken. Ik heb nu hele mooie leren jodpuhrs in maatje 35, maar ik vind western boots ook gewoon erg gaaf en mooi om te zien. Dus wil nu toch wel de zoektocht aangaan om de perfecte laars te vinden. Al denk ik dat ik toch ook een poging ga wagen met de Ariats maatje 36 die ik nu heb. Tot nu toe alleen nog binnen aangehad zodat ik ze eventueel nog terug zou kunnen sturen, maar denk dat ik ze toch maar gewoon een dagje aan moet trekken buiten de deur. Want zo te zien gaat het toch wel moeilijk worden om vergelijkbare western laarzen in maat 35 te vinden.

Gelukkig zijn die kleine maatjes allemaal niet extreem duur, deze waren 120 euro, dus ookal kan ik er niet mee rijden, zijn ze vast toch wel leuk om "gewoon" te dragen ;-)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:10

Als je schoen een beetje slipt moet dat geen probleem zijn. Je moet er niet echt een paar cm in omhoog flippen though.

Wat Ariat er zelf over zegt:
Ariat’s can run a bit larger. Suggested sizing is true size or ordering ½ size smaller than your street shoe size.

When you slide your foot into a boot, use either boot pulls to pull it on while sitting, or stand up into the boots. A well-fitting boot should fit your heel snugly. Expect a small amount of movement (lift) in the heel as you walk, because a boot that fits properly should flex as you walk, and your heel should lift a little, but not too much. New boots will have a stiffer sole. As you break in the boot, the sole will flex to a comfortable level and most slippage should stop.

Our resident boot model says, “These boots are true to size, easy to get on and off, and comfortable beyond belief. As one of my co-workers put it, you could run a marathon in these boots they are so comfortable. I’ve never had a problem with the sizing of these boots.”

Het is in jouw geval dus ook het proberen waard een maatje 34,5 te proberen. Je hak mag wat slippen als je loopt, dat loop je inderdaad wel in (doen de mijne ook altijd in het begin, later houd dat op).
Aan de andere kant, als jij in maat 36 wel lekker loopt, je niet nog een halve grot over houdt bij je tenen en alleen een beetje omhoog floept bij de hak, lijkt dat eigenlijk wel OK te zijn...Ik zou dan ook niet met zooltjes klooien, want dan loop je ze verkeerd in.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:16

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:22

TS, mag ik vragen waar je de Ariats voor die prijs hebt kunnen bemachtigen? Ik heb nl ook maatje 35.5/36!

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 19:18

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:31

Super! Dank je wel!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:43

Er zijn ook speciale hiel leertjes te koop bij de schoenmaker als je toch blijft slippen. Lijken op halve maantjes en kun je in je laars plakken.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 19:52

Ik heb zojuist de 34,5 binnen en ze passen! Dit lijkt er al veel meer op qua pasvorm met wat hierboven geschreven staat - Thanks voor de tip daarover, dat heeft me doen beslissen ook een kleiner maatje te bestellen. :-)

Ook hier slip ik overigens een beetje uit tijdens het lopen, maar dat komt niet eens in de buurt bij wat ik bij de 36 had. Nu even avondje in huis aan om te kijken of ze straks nog steeds fatsoenlijk zitten.