Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
voelt niet goed
dus ik zou zeggen begin met lessen! xxdomiixx schreef:Je kunt altijd beginnen met western rijden, daar hoef je niet zoveel jaar ervaring voor te hebben of een bepaalde leeftijd voor te hebben. Ik heb wel eens gehoord dat dressuurruiters een betere zit hebben, omdat de zadels gladder zijn en smaller moet je meer balans hebben (heb ik gehoord).
Verschillen vallen trouwens best mee hoor, basis is wel ongeveer het zelfde alleen het teugelcontact is anders (ook dit is mij verteld, en vind het zelf ook wel kloppen)
xxdomiixx schreef:Ik heb wel eens gehoord dat dressuurruiters een betere zit hebben, omdat de zadels gladder zijn en smaller moet je meer balans hebben (heb ik gehoord).
quarterH schreef:de basis van engels en western is al heel anders. het zeker niet alleen met een lossere teugel rijden...
je sturen is anders, manier van nageven is anders, beengebruik en het geven van hulpen is anders.
dus naar mijn mening, hoe sneller je begint met western hoe beter! dan hoef je minder 'af te leren'. gewoon doen dus!