Deze vragen kon ik niet vinden, maar mocht ik er helemaal overheen hebben gekeken dan sorry
Ten eerste probeer ik uitslagen te lezen, gewoon om een beetje te begrijpen hoe het klassement in elkaar zit. De meeste dingen begrijp ik, degene met de hoogste snelheid (onder de 13 bij klasse 1) wint, tenzij de hartslag niet gelijk goed is. Echter zie ik in de startlijsten wel eens iemand met een hogere snelheid onder iemand met een lagere snelheid staan (zonder dat ze over die 13 grens gaan).
Deze persoon heeft dan wel minder score punten gehaald, maar waar zit hem dat dan in? Ik denk dat het te maken heeft met de recov. punten (van recover neem ik aan). Grote vraag is... wat zijn deze recover punten?
Is dat het aantal minuten dat iemand na de finish wacht met aanbieden?
Volgende puntje gaat over de keuringen, en dan met name de locomotie keuring. Nou heb ik een gevoelig (lichtelijk aanstellerig) paard dat een hekel heeft aan steentjes en zooi onder zijn voeten. Vandaar dat ik rij met hoefschoenen, dan stapt hij zelfverzekerd overal heen, maar zonder die schoenen loopt hij altijd een beetje voorzichtig en als er dan een klein steentje/dennen appel/dennennaald ligt dan is het gelijk kreupelen alsof hij een ver gevorderde hoefzweer heeft. Voor die ene pas dan, daarna is er niks aan de hand natuurlijk.
Nou is dat een klein probleem bij een keuring op harde ondergrond, want het is dus echt gewoon afhankelijk van de hoeveelheid kleine stiekeme steentjes die er liggen. Mag je in zo'n geval voorbrengen met hoefschoenen?
Op een zachte ondergrond is dit natuurlijk geen probleem.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen en dan kan ik met gerust hard starten tijdens onze eerste echte wedstrijd in Ermelo