[WN] Wijziging eigenaar: dilemma met documenten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

priskalilly

Wijziging eigenaar: dilemma met documenten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 14:19

Hallo,

Ik heb zaterdag een APHA merrie gekocht van 8 maand oud en nu wil ik haar uiteraard op mijn naam laten registeren. De achterzijde van haar APHA Certificate of Registration is volledig ingevuld voor de eigenaarswijziging, maar ze heeft ook een BQHA-paspoort en daar zit ik met enkele vragen. Is het verplicht om dit paspoort ook op te sturen om daarin je naam te laten aanpassen? Ik heb een ingevuld mutatieformulier meegekregen van de vorige eigenaresse, maar dit is van BCP en heeft ook een ander adres dan BQHA...

Ik heb een mail gestuurd naar BQHA en de dame daar zegt om gewoon alles naar hun op te sturen, maar ik weet niet of dit de beste en snelste manier is om alles in orde te brengen...

Wat doe ik nu het beste?
1. Zelf het APHA Certificate of Registration naar de USA opsturen (en kopie maken voor mezelf) + het formulier naar BCP opsturen en het BQHA paspoort laten zoals het is.
2. Alles, zijnde APHA document + BCP formulier + BQHA paspoort, opsturen naar BQHA zelf en hopen op een goede afloop.

Graag jullie hulp en mening!!

Tinniie

Re: Wijziging eigenaar: dilemma met documenten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:27

Bqha heeft geen eigen kantoor meer dacht ik, maar zit zelf bij het bcp bij.
Ik zou je apha papieren zelf regelen en idd zeker een kopietje pakken. Paspoort kan je dan gewoon opsturen en op jou naam laten zetten, ze zitten normaal toch samen.

priskalilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 14:35

Tinniie schreef:
Bqha heeft geen eigen kantoor meer dacht ik, maar zit zelf bij het bcp bij.
Ik zou je apha papieren zelf regelen en idd zeker een kopietje pakken. Paspoort kan je dan gewoon opsturen en op jou naam laten zetten, ze zitten normaal toch samen.

Ja, daar voel ik me zelf toch ook het beste bij. Dus dan stuur ik het mutatieformulier inclusief het BQHA paspoort naar BCP? Enig idee hoe lang zo'n procedure duurt?

Tinniie

Re: Wijziging eigenaar: dilemma met documenten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:12

Bij het bcp gaat het normaal vrij snel vooruit, maximum 3 weken - een maandje schat ik? Apha kan wel een tijdje duren vooraleer je ze terug hebt, niet te snel panikeren :)