Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AlexandraM schreef:Ik heb nu wel al gelezen op de bokt wiki over WRAN en ben nu in zoverre al wijzer (mits ik het goed begrepen heb) dat je voor de ruiter L5 t/m L1 hebt en je tot en met L3 geen hengsten mag uitbrengen.
echter meen ik dat dit dus het wedstrijd niveau is van de ruiter en niet van het paard.
Hoe gaat dit dan in zijn werk?
AlexandraM schreef:Verder las ik dat als een ruiter een jaar geen winstpunten heeft gemaakt hij -10 kreeg en eventueel een niveau omlaag ging. Betekend dit dan dat je na he behalen van een niveau perse elk jaar mee moet doen om niet achteruit te gaan? of telt het alleen als je daadwerkelijk actief bent geweest dat jaar bij officiële wedstrijden?
AlexandraM schreef:verder gaat dit over onder andere reining maar zag ik daar geen cutting in staan. hoe zit het daar met regels van hengsten, niveau beoordeling paard en ruiter en hoe zit het in het algemeen met niveaus.
AlexandraM schreef:en als laatste: is er een mogelijkheid om toch met een hengst te starten door bijvoorbeeld bij een andere vereniging te rijden en je erna bij het wran hoger te laten plaatsen?? (las dat je hoger kan komen dan het begin als je kan aantonen dat je punten behaald hebt bij een andere vereniging.

AlexandraM schreef:_Cindy schreef:Trail, pleasure, horsemanship kun je wel l4 starten en de onderdelen aan de hand
Ik dus als ik het goed begrijp zul je een van die dingen moeten doen tot je l3 bereikt hebt als je reining wilt doen?
dus ja. (dutch reining horse)
Ik ben alweer wat verder, buiten dat staan op de sites de niveaus. Helaas vind ik nog steeds niet veel over klasses Etc over de Cutting.