[WN] Gestart met basis western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke11

Gestart met basis western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 20:16

Dag iedereen,

Ik ben nog niet zolang gestart met basis western.
Tot nu toe was ik eigenlijk alleen maar gaan wandelen met mijn paard.
Hij neemt alles wel goed op maar ik blijf op problemen stoten.
Wanneer ik met hem draaf is hij nogal fel vooruit en zijn hoofd hoog.
Als ik hem wat bijhoud en ik voel dat hij rustiger loopt laat ik hem wat losser.
In het begin liep hij dan steeds terug weg van mij maar dit begint te beteren,hij blijft in het zelfde tempo.
Maar zijn hoofd blijft hoog terwijl ik dat eigenlijk laag tegen de grond wil zodat hij zijn rugspieren meer gaat gebruikenen meer ontspannen loopt.
Er zijn momenten dat hij zijn hoofd al lager houd maar zijn tempo blijft te hoog om gemakkelijk te kunnen doorzitten.Nu wil ik eigenlijk dat jog tempo erin krijgen.Hij is ook niet altijd even geconcentreerd op mij.Tijdens het longeren is hij ook alleen maar vooruit en loopt hij zichzelf stikkapot.
Hoe kan ik deze problemen aanpakken ??

HumbleTalent

Re: Gestart met basis western

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:16

Dit is natuurlijk wel een beetje een open deur.... je kan deze problemen aanpakken door les te nemen bij een goede westerninstructeur..

ikke11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 21:23

Ik denk toch dat er hier ongetwijelt mensen zijn die me enkele tips kunnen geven

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:26

Om zijn rugspieren te trainen kan het ook helpen om eerst te trainen door middel van longeren natuurlijk. ;) en inderdaad een western intructeur nemen eens in de twee weken of zo, daar leer je meer van dan van Bokt denk ik.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:01

Wat bedoel je met basis western?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 00:52

Zonder goede lessen kun je dit echt niet oplossen via internet. Mensen zien je niet dus je kan zomaar ook verkeerde adviezen krijgen.
Iedereen heeft les nodig op elk niveau. Western is niet zo makkelijk helaas, dus ook voor de basis heb je goede lessen nodig. Als je dat niet doet en je denkt een basis erin te hebben, loop je er straks nog wel tegenaan als je verder wil, dat de basis niet goed is. Dus nu goede lessen nemen kom je verder mee.