Ben benieuwd of er nog meer mensen naar de oefencross van Henk-Jan Lozeman in Putten gaan, morgen. En wat eventuele ervaringen zijn. Is er bijvoorbeeld de mogelijkheid om de cross vooraf te lopen? En hoe lang zou dat ongeveer duren? Is twee rondjes zwaar? Of moet een gemiddeld paard dat wel kunnen? Is het voor toeschouwers leuk om te kijken?
Ik ga morgen heen! Ik ben er in 2011 een keer geweest, sindsdien hebben ze een hele mooie buitenbaan aangelegd. Elke hindernis bestaat uit 3 verschillende hindernissen, 1 hele lage een middelhoogte en een hoge. Uiteraard mogelijk om van te voren de cross te lopen, dat moet je natuurlijk altijd doen. De lengte van de cross was toen ongeveer 1500 meter denk ik. Lopen duurt ongeveer half uurtje. 2 rondjes moet een gemiddeld getraind paard zeker kunnen. Voor de toeschouwers leuk om te kijken, er is 1 rondje om de parkeerplaats heen waarvan veel te zien is voor de toeschouwers. Enige minpuntje is dat de waterbak (toen iig) niet zo mooi was, gewoon een grote sloot.
Dank je wel xSiep! Oh ja, 1500 meter is natuurlijk ook goed te lopen. Uiteraard wil ik dat ook graag, maar ik zat even met de tijd, ik heb een trailer gehuurd en die moet op tijd terug zijn, en ik kan pas rond een uur of 13:00 er zijn. Vandaar. Ik heb al wat filmpjes gekeken op youtube van de oefencross. Ik zag ook wel aardig wat hindernissen (smalletjes/hoekjes) die ik nog nooit zo gesprongen heb, dus het wordt spannend. Al is het natuurlijk heel relaxed en kan ik ze ook gewoon overslaan.... De bodem zal wel goed zijn, want het is de hele week al mooi weer! Misschien herken ik je morgen wel.. haha. Ik zit in ieder geval op een grote Gelderse vos. Met grote witte bles.
Sim
Geplaatst: 13-03-15 20:24
Ik ben vanmiddag geweest. Bodem is prima! Verschillende hindernissen met variaties in moeilijkheidsgraad. Je kunt overal langs dus als je een hindernis te moeilijk vindt sla je deze gewoon over.
_Sim_ uiteindelijk ben ik dus gisteren geweest. Ideale locatie. Super bodem, leuke hindernissen en alles heel relaxed. Aanrader!
martinev
Geplaatst: 17-03-15 19:01
Ik heb ook gereden afgelopen vrijdag, eerste echte oefencross voor mijn puppy Fay. Ze vond het in het begin heeeeel spannend, niet zozeer de hindernissen, die springt ze normaal met twee hoeven in haar neus, maar meer het hele idee alleen weg te zijn en hindernissen die ineens in het midden van een groot veld opduiken ofzo! Bij hindernis 5 had ze het spelletje door en sprong ze heel makkelijk, erg trots op mijn paard!
Heb een capcam filmpje gemaakt, let niet op mijn geklets onderweg hahaha!