[WN] Western instructie gezocht omgeving Zaanstad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BrittS

Western instructie gezocht omgeving Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 21:00

Hallo allemaal :D ,

3,5 jaar geleden kocht ik een westernpaard: Magic Dreamer, Amerikaanse Appaloosa met wat Quarter erin, goede papieren, bekende papa.. maar het zei mij verder niks, ik vond hem leuk en daar ging het om.

Nu, 3,5 jaar later heb ik me erbij neergelegd dat Magic geen dressuurtopper gaat worden en ben ik mij aan het verdiepen in hetgene waar hij goed in zou zijn. De dressuurbasis zit er in, hij is makkelijk te rijden op zit en stem en snapt inmiddels ook dat hij best heel buigzaam is *D. Hij heeft heel veel afwisseling nodig in het werken, want hij gaat ontzettend snel op de automatische piloot.

Nu spreekt het western rijden mij toch wel erg aan, mijn paard kent het al, dus waarom geen overstap maken? Ik ben dus opzoek naar een GOEDE instructeur/instructrice die mij les kan geven samen met mijn paard. Nu weet ik dat er een aantal takken in de westernsport zijn en ik zou dan ook les willen in de verschillende onderdelen.

Wie weet een goede instructeur/instructrice in de buurt van Assendelft die langs kan komen op locatie?
En ohja, kan ik eventueel de eerste paar lessen met mijn dressuurzadel aan de gang? Het is de bedoeling om op niet al te lange termijn een westernzadel aan te schaffen, maar aangezien ik geen troep op de rug van mijn paard wil moet ik nog een beetje sparen :Y)

Schim_meltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:09

Hallo BrittS,
Wat een leuk toeval: in je profiel zag ik de ouders van je paard. Laat het nu een volle broer zijn van ToDo Greadys Jewel! Google maar eens, je vindt genoeg over hem, uitslagen, maar ook foto's. Hij is western all the way. Je kunt Laja ook even bellen. Zij zal het vast leuk vinden en misschien heeft zij nog tips voor je.
Groetjes. *\o/*

Anoniem

Re: Western instructie gezocht omgeving Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:12

Ja hoor, je kan prima eerst nog even op je dressuurzadel blijven rijden :j
Voor instructrice kan ik je misschien helpen, ik ken een hele goede in Slootdorp maar ik weet niet hoe ver ze gaat om les te geven. Ik kan je wel een nummer geven via PB :)

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 07:47

Schim_meltje schreef:
Hallo BrittS,
Wat een leuk toeval: in je profiel zag ik de ouders van je paard. Laat het nu een volle broer zijn van ToDo Greadys Jewel! Google maar eens, je vindt genoeg over hem, uitslagen, maar ook foto's. Hij is western all the way. Je kunt Laja ook even bellen. Zij zal het vast leuk vinden en misschien heeft zij nog tips voor je.
Groetjes. *\o/*

Wat leuk zeg! Ik heb gelijk gemaild en zie dat zij ook privéles geeft op onder andere ToDo Greadys Jewel.

Verder wat betreft les op mijn eigen paard ben op het moment in contact met iemand, even zien hoe dat loopt!

nicolewel76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:26

je zit vlak bij de kalverhoek ik zou eens gaan kijken bij Roy van der hoeven geeft reining les op de kalverhoek anders Peggy de kraa googlen voor pleasure halter en trail