[SGW] Waarheen voor eventing wedstrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waarheen voor eventing wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:30

Hallo,

Het lijkt mij erg leuk om een keer naar Eventing wedstrijd te gaan. Het lijkt mij een erg leuke sport, en ik ben erg benieuwd hoe z'n wedstrijd verloopt. Begrijp me niet verkeerd, gewoon om te kijken, dus zonder mijn paard.

Ik heb zelf een eigen fries, natuurlijk niet het ideale eventing paard. Maar ik hoop in de toekomst ooit een keer een crostraining te kunnen doen. Verder dan de beginners zullen we vast niet komen omdat ik natuurlijk wel naar mijn paard moet kijken, maar voor de afwisseling lijkt het me erg leuk. Een sprongetje maken we af en toe ook wel eens.

Maar ik ben niet bekend in eventing, dus ik zou ook niet weten waar ik naar toe kan. Het liefst wedstrijden waar bijvoorbeeld Elaine Pen en of Tim Lips aan mee doen, of juist waar er enkele friezen aan mee doen. Zelf woon ik in Drenthe.

Hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen?

Groetjes.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-02-15 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:31

Jij bent van België, toch? Op equester.be komen vaak wel enkele eventingwedstrijden te staan weet ik zelf :-)

Lummen vind ik zelf een indrukwekkende cross!
Laatst bijgewerkt door billionache op 06-02-15 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:33

billionache schreef:
Jij bent van België, toch? Op equester.be komen vaak wel enkele eventingwedstrijden te staan weet ik zelf :-)

Nee NL, Drenthe. Moet ik er even bij vermelden,

Hoezo denk je dat ik van belgië kom? Haha :')

ponyparadijs

Persoonlijk denk ik dat je meer hebt om te gaan kijken bij een basis wedstrijd in plaats van bij een wedstrijd waar Elaine Pen of Tim Lips rijden.

Maar ik zou je adviseren op zoek te gaan naar een goede eventing instructeur
Zodat je kan gaan bekijken of je paard uberhaupt wel geschikt zou kunnen zijn.
Spring je ook met je fries?

billionache

Ow, in dat geval :') je boktnaam deed een belletje rinkelen, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:35

ponyparadijs schreef:
Persoonlijk denk ik dat je meer hebt om te gaan kijken bij een basis wedstrijd in plaats van bij een wedstrijd waar Elaine Pen of Tim Lips rijden.

Maar ik zou je adviseren op zoek te gaan naar een goede eventing instructeur
Zodat je kan gaan bekijken of je paard uberhaupt wel geschikt zou kunnen zijn.
Spring je ook met je fries?

Ja we springen wel eens, dat vindt ze erg leuk. :j
Wat is het verschil met basis en zoals waar Elaine Pen enzo komen?
Kun je dat vergelijken zoals in de dressuur?

ponyparadijs

Re: Waarheen voor eventing wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:38

Op wedstrijden waar bijvoorbeeld Elaine Pen enzo starten gaat het toch allemaal heel anders
En als je je wil voorbereiden op wat jij kan verwachten als je begint zou ik gewoon een basis wedstrijd kiezen.
Kijk eens in je omgeving of er iemand eventing rijdt
Misschien kan je daar een keer mee gaan naar een wedstrijd'
Zodat je weet wat je moet doen en wanneer enzo

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:39

Het wisselt. De top-paarden gaan naar de CSI** en CSI*** over het algemeen. Elaine Pen en Tim Lips hebben ook andere paarden onder hun hoede en die zal je ook best op gewone concoursen tegenkomen in de klasses M/Z bijvoorbeeld.

Boekelo is altijd een mooie (internationale) eventing wedstrijd. Maar wat ponyparadijs zegt: als je wil kijken hoe het er aan toe gaat kan je beter een concours bij je in de buurt uit zoeken, daar kom je veel dichterbij de sport dan op zo'n groot concours en kan je ook makkelijker een keer een ruiter aanschieten om te vragen hoe dingen in zijn werk gaan.

voor trainingen adviseer ik je contact op te nemen met Wieneke Hadderingh, leuke en goede instructrice.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:40

elaine en tim rijden ook op de lokale wedstrijden. Begin april is Westerbork, rond die tijd ook Markelo. De eerste international wedstrijd in Nl is in Oudkarspel (Noord Holland), half april (even uit mijn hoofd).

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:44

11 en 12 april is Westerbork, lekker in de buurt :)
Ik doe zelf dit jaar mee, maar vorig jaar was kijken ook erg leuk.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:23

Idd westerbork. Daar reed vorig jaar Tim Lips trouwens ook gewoon mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:24

Kim_Asterix schreef:

Leuk! Ik denk dat ik daar een kijkje ga nemen. Aan het vorige bericht te lezen doen Tim Lips enzo daar ook aan mee?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:25

AmoorM schreef:
Kim_Asterix schreef:

Leuk! Ik denk dat ik daar een kijkje ga nemen. Aan het vorige bericht te lezen doen Tim Lips enzo daar ook aan mee?

Dat is nu nog niet te zeggen. Inschrijving is net open (1 februari). Je zult de startlijst in de gaten moeten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:40

Waar kun je die vinden?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:41

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:26

Tim kom je idd regelmatig tegen op zowel de sterren events als in de lagere rubrieken. Net als elaine, merel en alice. Maarsbergen, Ede.... Boekelo is natuurlijk geweldig om eens heen te gaan maar niet echt representatief voor de huis tuin en keuken crossers om het zo maar even te zeggen.
Overigens kun je bij Tim en Alice ook gewoon lesrijden. Heel leuk! Mijn zus gaat zo eens per jaar een weekend bij Alice trainen en met mijn dochter ben ik zondag toevallig voor de tweede keer bij Tim geweest om te trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:47

mamamier schreef:
Tim kom je idd regelmatig tegen op zowel de sterren events als in de lagere rubrieken. Net als elaine, merel en alice. Maarsbergen, Ede.... Boekelo is natuurlijk geweldig om eens heen te gaan maar niet echt representatief voor de huis tuin en keuken crossers om het zo maar even te zeggen.
Overigens kun je bij Tim en Alice ook gewoon lesrijden. Heel leuk! Mijn zus gaat zo eens per jaar een weekend bij Alice trainen en met mijn dochter ben ik zondag toevallig voor de tweede keer bij Tim geweest om te trainen.

Waarom zijn die niet echt het representatief?
Dat lijkt me echt gaaf bij Tim lessen! Maar ik ben een beetje bang voor de vooroordelen. Ik heb natuurlijk wel een fries.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:52

Omdat drie sterren events voor de meeste ruiters niet haalbaar zullen zijn. Maar wel ontzettend gaaf om te zien!
Mijn dochter start L pony's springen en sgw, met een haflo. Maakt Tim niet uit hoor, pony is erg fanatiek in het springen en dochter wil graag leren. Dat is voor hem voldoende om met zo'n combinatie aan de slag te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:58

Oké! Dat is wel heel positief!(les tim) Misschien dat het er ooit van komt, ik deel mijn paard met mijn vader en die denkt er wat anders over. Hier in mijn omgeving zijn ze vaak wat negatiever over eventing. Vanwege de vaste hindernissen.

Tussen halflingers en friezen zit toch vaak verschil in het springen?

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:02

In augustus heb je ook het NK eventing voor koudbloeden in Renswoude, wel een beetje uit de buurt misschien, maar dat is dus alleen voor koudbloeden en misschien wel leuk om te gaan kijken.
[SGW] NK Eventing koudbloeden in renswoude 16-8-2015

Ik rij ook met mijn haf tussen de paarden (klasse L), ik vind het het leukste om te doen :D
Laatst bijgewerkt door shetties op 06-02-15 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:04

Vast is veiliger dan los. Maar daar kun je genoeg over vinden in de topics hier op bokt. Tegenstanders hou je altijd natuurlijk... Je moet gewoon eens gaan kijken en je zult versteld staan hoeveel fjorden, tinkers en haflingers er meedoen aan een sgw. Goed, de meeste komen tot maximaal het L maar wat geeft dat?

Overigens kun je de meeste grote namen op Facebook volgen en zien wat hun wedstrijd planning is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:16

Maar als een paard een vaste hindernis aantikt dan breekt hij vaak zijn been toch? Dat wordt mij altijd verteld.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:17

shetties schreef:
In augustus heb je ook het NK eventing voor koudbloeden in Renswoude, wel een beetje uit de buurt misschien, maar dat is dus alleen voor koudbloeden en misschien wel leuk om te gaan kijken.
[SGW] NK Eventing koudbloeden in renswoude 16-8-2015

Ik rij ook met mijn haf tussen de paarden (klasse L), ik vind het het leukste om te doen :D

Een halflinger sprint toch beter dan een fries? Of valt dat wel mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:20