Ik heb vorige zomer de overgang gemaakt van klassiek naar western. Dit bevalt mij echt enorm en ik heb spijt dat ik deze stap niet vroeger gezet heb. Ik ben ondertussen ook de trotse eigenaar van een paint en een quarter welke volledig western opgeleid zijn. Ik heb ook nog twee trekpaarden, een veulen van 16 maanden en een 15 jarige merrie welke klassiek gereden werd en ook geleerd is voor de koets. Met de merrie zou ik graag buitenritten gaan maken maar ik zou dit het liefst doen met een westernzadel. Zijn er hier nog mensen welke western rijden met een trekpaard en mss tips kunnen geven? Alvast bedankt.
Wij hebben een trekpaard die compleet western gereden is, dus niet alleen voor de buitenritten een westernzadel op (zie onderschrift voor foto's)
Misschien kan je eens een goede zadelpasser zoeken (evelien van euro horse of Flevo horse suport) dat die je kunnen helpen met het passen van een goed zadel of evt eens rond kijken voor een fijn boomloos zadel aangezien veel trekpaarden knap breed zijn zal niet alles zo maar passen of zal de zit te breed worden.
Wij zelf hebben het geluk dat ons trekpaard maar een kleintje is en relatief smal waardoor we vrij makkelijk een zadel konden vinden.
Equina07
Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-15 19:28
Oké, bedankt voor de tips. Groot is ze niet echt maar wel breed
Ik kom er hier wel eens 1 tegen op wedstrijd en ben heeeelemaal verliefd . Oh, en ze had een welverdiende 1e plaats .
Qua zadels is het altijd lastig. Ik heb dan geen trekpaard maar wel een enorm brede pony met een korte rug . Maar het is nog vrij snel gelukt om daar wat voor te vinden
love_yeah
Geplaatst: 04-03-15 22:50
Proberen kan altijd
xLianneZorro
Geplaatst: 11-03-15 09:37
Ik had er ook 1 gezien met een trail onderdeel en dat paard deed het zeker goed! Was ook erg gaaf om te zien!
Ik heb ook 2 Nederlands Trekpaarden omgeschoold tot (recreatief niveau) westernpaard enkele jaren geleden. Gaat prima. En mijn ervaring is dat een gemiddelde boeren haflinger breder is dan een trekpaard. Met zadels hadden wij geen probleem qua pasvorm.