[SGW] (welke) bescherming bij crossles?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_121

(welke) bescherming bij crossles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 23:00

Hoi het lijkt me wel leuk om ooit een keer een crossles te volgen, nou zal dit niet volgende week al zijn, misschien niet eens dit jaar maar je weet maar nooit...
Maar goed, ik rij dus eigenlijk nooit met iets van bescherming ofzo maar op de site van de stal waar ik eventueel een les zou gaan volgen adem ze wel heel sterk beenbescherming aan. Mijn vraag dus, moet ik dan voor die ene keer bescherming kopen of niet? En kan het als het moet gewoon met simpele peesjes of moet ik dan gelijk echte crossbeschermers kopen?

Lielle

Re: (welke) bescherming bij crossles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:56

ik zou zeker voor beenbescherming zorgen, zonder iets crossen is imo vragen om problemen. Echte crossbeschermers hebben wel mijn sterke voorkeur maar ik kan me voorstellen dat je dat geld niet wil uitgeven. Maar peesbeschermers, springschoenen en strijklappen zou ik toch zeker omdoen,. Kun je niet iets lenen?

Waar wil je gaan lessen?

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:04

Juist als je met een onervaren combinatie gaat crossen, is bescherming een absolute must. Je kunt kijken of je wat kan lenen, maar investeren in stevige hoge kappen rondom en springschoenen is ook zeker een idee mocht je dit vaker willen gaan doen. Voor een beginnerslesje hoef je niet direct een complete set crossbeschermers te kopen, maar dichte hoge beenbeschermers voor zowel voor als achterbenen zou ik wel echt aanraden. Ik heb mijn eerste oefencrossje (hoogte max 60 cm) gereden met dit soort beschermers van Kieffer: http://www.bokt.nl/markt/ad/3280/nieuw- ... eschermers

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:16

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 12:05

Lielle schreef:
ik zou zeker voor beenbescherming zorgen, zonder iets crossen is imo vragen om problemen. Echte crossbeschermers hebben wel mijn sterke voorkeur maar ik kan me voorstellen dat je dat geld niet wil uitgeven. Maar peesbeschermers, springschoenen en strijklappen zou ik toch zeker omdoen,. Kun je niet iets lenen?

Waar wil je gaan lessen?

In hernen, dat is namelijk maar een halfuurtje rijden. Mijn paard heeft geen ijzers dus dan ook springschoenen?
En zal ik achter ook beschermers rondom of gewoon strijklappen?

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:14

Ook springschoenen ja, is niet alleen voor je ijzers maar ook om de hoefballen te beschermen in de landing en de kroonrand mocht het paard van voor de hindernis raken. Ik zou achter hoge beschermers nemen die dicht zijn aan de voorkant, voor als het paard met de achterbenen de sprong raakt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:25

Hernen ken ik maar al te goed, daar kom ik wekelijks. Ik vermoedde het al, gezien je woonplaats. Rob geeft iig top les! Springschoenen zou ik zeker doen, hoge beenbeschermers achter gebruik ik zelf nooit, maar beschermen wel beter dan strijklappen.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 15:52

Oké heeft iemand tips qua beschermers die niet al te duur zijn? Heb er zelf echt nul verstand van namelijk, zal ook even rondvragen op stal.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 18:46

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:32

ik heb er geen ervaring mee, zelf heb ik voor het springen gewone peesbeschermers van BR en achter strijklappen. Kosten niet de hoofdprijs, omdat ze voor open zijn (peesbeschermers) valt de warmte ook wel mee. Met pijpkousen is het de afweging tussen bescherming en warmte, daar ga je - zeker in die prijsklasse - weinig aan veranderen.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 11:10

ja snap ik, dus ik kan ook gewoon met peesjes rijden? dat is wel fijn want die kan ik makkelijker lenen en springschoenen zijn ook niet zo verschrikkelijk duur geloof ik.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 21:08

Toch nog een laatste vraagje hihi... Ik heb wel eens gezien dat ze van die tape om de beschermers deden, waar is dat goed/slecht voor? Vind het er wel leuk uit zien :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:45

het is om te voorkomen dat ze losraken, maar bij goede beschermers is het niet nodig. In een training heb ik het sowieso nooit gebruikt.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 21:49

Oké dankje, misschien dat ik het wel gewoon voor de leuk ga doen maar goed, die les is nog lang niet dus dat zien tegen die tijd wel.

rensniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:01

voor en achter beschermens en voor jou een cap en bodyprotector!

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 18:14

Ik heb een capaciteit en bodyprotector. Wat voor soort beschermers raad jij aan?

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:24

Voor het crossen het liefst crossbeschermers. Maar goede peesbeschermers voor en achter (zonder bont, die niet veel water opnemen) is ook prima als je begint met crossen :)
Ik heb die van premier equine bestelt, ik heb ze nog niet binnen dus ik kan er nog niks over zeggen :Y)